۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
ایران بیست و نهمین صادرکننده کدو تنبل| کاهش ۶۸ درصدی صادرات در ۲۰۲۰
گزارش آماری از کدو تنبل های ایرانی

ایران بیست و نهمین صادرکننده کدو تنبل| کاهش ۶۸ درصدی صادرات در ۲۰۲۰

در حالیکه در ۲۰۲۰ ارزش صادراتی کدو تنبل بیش از یک و نیم میلیارد دلار بوده، ایران نیز با صادراتی به ارزش بالغ بر ۲ میلیون دلار بیست و نهمین صادر کننده دنیا محسوب می شود.

بازار؛ گروه کشاورزی: بر اساس گزارشات جهانی، در سال ۲۰۲۰ ارزش بازار صادراتی محصول کدو تنبل بالغ بر ۱.۶ میلیارد دلار بوده که بیانگر  رشد ۱۸ درصدی صادرات این محصول نسبت به سال ۲۰۱۹ است.

آمارها می گوید: در سال ۲۰۲۰ کشورهای «مکزیک، اسپانیا، ایالات متحده، هلند و نیوزلند» ۵ کشور برتر صادر کننده کدو تنبل بوده اند و این پنج تامین کننده بیش از ۷۷ درصد از ارزش کل کدو تنبل فروخته شده در بازارهای بین المللی را به خود اختصاص داده است.

مکزیک، اسپانیا، ایالات متحده، هلند و نیوزلند ۵ کشور برتر صادر کننده کدو تنبل در سال ۲۰۲۰ هستند

مکزیک، اسپانیا، ایالات متحده، هلند و نیوزلند؛ ۵ صادر کننده برتر کدو تنبل در ۲۰۲۰
آمارها همچنین نشان می دهد: کشور مکزیک به عنوان برترین صادر کننده، در مدت نامبرده ۵۵۱ میلیون دلار کدو تنبل در بازارهای جهانی فروخته است که بیش از ۳۴ درصد از کل بازار می شود. همچنین اسپانیا با رقم زدن صادراتی به ارزش ۵۰۲ میلیون دلار و گرفتن سهمی ۳۱ درصدی از این بازار در جایگاه دوم صادرکنندگان برتر قرار گرفته است.

 بر اساس این آمارها: ایالات متحده به عنوان سومین صادر کننده، صادراتی به ارزش ۶۶ میلیون دلار و هلند به عنوان چهارمین صادر کننده صادراتی به ارزش ۶۳ میلیون دلار به ثبت رسانده است.

آمارها همچنین می گوید: نیوزلند نیز با رقم زدن صادراتی به ارزش ۵۲ میلیون در جایگاه پنجم دنیا قرار دارد.

در سال ۲۰۲۰ ایران بیش از ۲ میلیارد دلار کدو تنبل به بازارهای جهانی صادر کرد و در جایگاه ۲۹ صادرات این محصول قرار گرفت

جایگاه ششمی ترکیه در صادرات کدو تنبل| ایران در جایگاه ۲۹ دنیا
بر اساس این آمارها : کشورهای «ترکیه،  ایتالیا، فرانسه، مراکش، پرتغال، کانادا، چین، آفریقای جنوبی، آلمان و بلژیک» نیز در جایگاه ششم تا پانزدهم صادرکنندگان برتر محصول کدو تنبل قرار گرفتند. به این ترتیب  مجموعا حدود ۹۵ درصد از کل کدو تنبل صادر شده را به بازارهای بین المللی عرضه کردند.

آمارها می گوید: کشور ایران نیز در سال ۲۰۲۰ جزو صادر کنندگان محصول کدو تنبل به بازارهای بین المللی بوده است و با انجام صادراتی به ارزش بالغ بر ۲ میلیون دلار در جایگاه ۲۹ دنیا قرار دارد.

این در حالی است که بر اساس این آمارها، ایران صادرات خود را نسبت به سال ۲۰۱۹ بیش از ۶۸ درصد کم کرده است.

آمارها می گوید: علاوه بر ایران کشور مراکش نیز صادرات خود را بیش از ۲۴ درصد کاهش داده و آلمان نیز کاهش صادراتی بالغ بر ۵ درصد را رقم زده است.

بیشترین افزایش صادرات کدو تنبل در ۲۰۲۰ مربوط به آفریقای جنوبی است که صادرات خود را نسبت به ۲۰۱۹  به میزان ۵۵ درصد افزایش داده است

کشورهای آسیایی در جایگاه سوم صادرات از منظر قاره ای| آفریقای جنوبی صادرات کدو تنبل خود را ۵۵ درصد افزایش داد
آمارها همچنین می گوید: برخی کشورها نیز در ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ محصول کدو تنبل بیشتری به بازارهای بین المللی ارسال کرده اند که بیشترین افزایش صادرات مربوط به آفریقای جنوبی و به میزان ۵۵ درصد است. مکزیک، نیوزلند و اسپانیا نیز صادرات خود را بین ۲۳ تا ۳۰ درصد افزایش داده اند.

داده های آماری همچنین حاکی از این است: از منظر قاره ای، تامین کنندگان کشورهای اروپایی بالاترین ارزش کدو تنبل صادراتی را در طول سال ۲۰۲۰ را رقم زده اند به طوری که مجموعا صادراتی به ارزش ۷۱۵ میلیون دلار داشته اند که حدود ۵۰ درصد از کل ارزش صادراتی این محصول است.

آمارها می گوید: آمریکای شمالی با ۴۴ درصد سهم در جایگاه دوم و کشورهای آسیایی نیز با سهمی ۶ درصدی از بازار در جایگاه سوم صادرکنندگان برتر دنیا قرار گرفته اند.

کد خبر: ۱۱۷٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha