۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
پایداری شبکه گاز و برق مناطق زلزله زده
مردم شرایط غیر ایمن شبکه برق را به شماره ۱۲۱ گزارش دهند

پایداری شبکه گاز و برق مناطق زلزله زده

حدود ۱۹ ساعت بعد از وقوع زلزله ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر در استان هرمزگان، شبکه برق مناطق زلزله زده در وضعیت پایدار قرار داشته و مشکلی از جهت گاز رسانی وجود ندارد.

بازار؛ گروه آب و انرژی: ساعت ۱۵ و ۳۶ دقیقه دیروز بود که زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر لافت هرمزگان را لرزاند. حالا حدود ۱۹ ساعت بعد از این ماجرا  مسئولین توانیر  و شرکت از پایداری شبکه برق  و گاز مناطق زلزله زده خبر می دهند.  

محمد عسگری سخنگوی شرکت گاز با اشاره به پایداری شبکه گاز در شهرهای زلزله زده  به بازار می گوید: زلزله اخیر به تاسیسات گازی استان خسارتی وارد نکرده و مشکلی در تامین گاز وجود ندارد.

او همچنین  خاطرنشان کرد: تیم‌های عملیاتی شرکت گاز از لحظه وقوع حادثه در مناطق زلزله‌زده این استان حضور یافته و مشغول فعالیت هستند.

ایمن سازی نقاط آسیب دیده
مسعود صادقی مدیرکل مهندسی و نظارت بر توزیع توانیر با اشاره به خسارت وارده به ۱۸۲ نقطه در استان هرمزگان، به بازار گفت: بیشترین خسارت ها عمدتا در حوالی بندرعباس و  فین بوده است. رفع خسارت ها از ۴ بعد از ظهر دیروز تا صبح امروز ادامه داشت به طوری که شبکه برق بندرعباس هم اکنون در یک وضعیت پایداری قرار دارد و برق تمامی مشترکین وصل است

او همچنین از ایمن سازی شبکه برق در شهرهای زلزله زده خبر داد و گفت: به دلیل وقوع زلزله ممکن است که  برخی از شبکه ها در شرایط غیر ایمن قرار گرفته باشد. پیش بینی می شود که با همکاری ۶۸ اکیپ عملیاتی تا پایان عصر امروز مشکلات  تمام نقاط آسیب دیده را رفع  و رجوع خواهیم کرد تا تامین برق در یک وضعیت ایمنی صورت گیرد.  

به گفته صادقی، مشترکین برق همچنین می  تواند رخدادها و شرایط غیر ایمن را به شماره ۱۲۱ گزارش کنند تا در کمترین فرصت زمانی مشکلات شبکه رفع شود.

کد خبر: ۱۱۷٬۵۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha