۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان
رئیس مرکز تحقیقات مسکن وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد

لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان

شکرچی زاده، رئیس مرکز تحقیقات مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: هر میزان رعایت مقررات ملی ساختمان و آیین نامه ۲۸۰۰ بیشتر باشد می‌توانیم خسارت بلایای طبیعی و زلزله را کاهش دهیم.

به گزارش بازار، محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: زلزله‌ای که در سال ۱۳۸۲ با بزرگی کمتر از ۷ ریشتر در بم داشتیم علاوه بر ساختمان‌های خشت و گلی، بسیاری از ساختمان‌های اسکلت دار را هم تخریب کرد و بیش از ۳۰ هزار نفر کشته داد، اما در زلزله سال ۱۳۹۶ در سرپل ذهاب ۶۲۰ نفر کشته دادیم، چون در آن جا ساختمان‌ها اسکلت داشت و پس از جنگ بازسازی شده بود.

وی ادامه داد: آئین نامه ۲۸۰۰, سند بهسازی کشور محسوب می‌شود و هر چه آن را بیشتر رعایت کنیم، بهتر است.

شکرچی زاده گفت: در همین منطقه‌ای که اکنون زلزله رخ داده است در اول فروردین سال ۱۳۵۶, زلزله‌ای با بزرگی شش و ۹ دهم ریشتر اتفاق افتاد که بیش از ۱۵۰ نفر کشته شدند، اما در زلزله اخیر، تعداد کشته‌ها ناچیز است و کشته شدن هم بر اثر صدمات ناشی از خود زلزله نبود بلکه ناشی از فرار و نبود آموزش بود.

رئیس مرکز تحقیقات مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: کیفی سازی و مهندسی درست، بسیار مهم است و هزینه‌های مهندسی در مقایسه با صدمات و هزینه‌های ناشی از تخریب زلزله، بسیار کمتر است.

کد خبر: ۱۱۷٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha