۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
استانداردسازی هتل های زنجان آغاز شد
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

استانداردسازی هتل های زنجان آغاز شد

زنجان- مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: طرح استانداردسازی هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها با هدف ارتقای کیفیت خدمات در استان زنجان آغاز شده است که رفاه و رضایت گردشگران را به همراه دارد.

به گزارش بازار به نقل از میراث فرهنگی زنجان، امیر ارجمند گفت: با توجه به دستورالعمل‌های معاونت گردشگری کشور مبنی بر استانداردسازی تاسیسات گردشگری، ضوابط درجه‌بندی استانداردسازی و کیفیت خدمات تهیه و ابلاغ شده که استانداردسازی در هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان در حال انجام است.

وی اظهار کرد: در طرح درجه‌بندی واحدهای اقامتی، اگر واحدهای استاندارد شاخصه‌های ارزیابی و درجه‌بندی را رعایت نکنند موجب تنزل درجه خواهد شد، درجه‌ای که در گواهی‌نامه استاندارد درج می‌شود ملاک صدور پروانه بهره‌برداری و نرخ نامه خدمات واحد خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: بر اساس آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، درجه‌بندی، نرخ‌گذاری و نظارت بر تاسیسات گردشگری تمامی واحدهای گردشگری مشمول باید پس از ایجاد و راه‌اندازی نسبت به عقد قرارداد با عاملان تطبیق استاندارد خدمات گردشگری مستقر در استان‌ها برای ارزیابی خدمات و اخذ گواهی‌نامه استاندارد اقدام کنند.

ارجمند تاکید کرد: تعداد تاسیسات گردشگری استان حدود ۳۳۰ واحد است که در زمان حاضر ۱۴ واحد هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها در چرخه استانداردسازی قرار گرفته است و نسبت به واحدهای آنها گواهی استاندارد کیفیت صادر خواهد شد و مابقی تاسیسات اقامتی نیز در چرخه و روند استانداردسازی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: طرح تطبیق استانداردهای کیفیت خدمات در هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها استان زنجان، نسبت به سایر تاسیسات گردشگری در اولویت قرار دارد و این فرصت مغتنمی است که واحدهای گردشگری با معیارهای استاندارد، تطبیق داده شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی زنجان ایجاد تاسیسات گردشگری استاندارد برای رفاه و رضایت گردشگران  را از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت گردشگری استان اعلام کرد و ابراز داشت: تا مطابق با آخرین استانداردهای جهانی بتوان گامی مؤثر در مسیر ارتقای سطح خدمات موردنیاز گردشگران برداشت.

کد خبر: ۱۱۷٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha