۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
تور استانبول به صرفه تر است یا سفر شخصی به استانبول؟

تور استانبول به صرفه تر است یا سفر شخصی به استانبول؟

بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند که به‌جای تور استانبول، شخصا به به این شهر توریستی سفر کنند؛ اما واقعا سفر شخصی ارزان‌تر و بهتر از تور خواهد بود؟

به گزارش بازار، استانبول یکی از معروف‌ترین شهرهای ترکیه و جزو محبوب‌ترین مقاصد گردشگری خارجی در میان ایرانی‌ها است. این شهر زیبا که جاذبه‌های متعددی همچون کاخ توپکاپی، مسجد ایا صوفیه، تنگه بسفر و... را در خود جای داده است، گزینه‌ای عالی برای سفر و گذران تعطیلات محسوب می‌شود.

از آنجا که بازدید از جاذبه‌های این شهر ترکیه مستلزم برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب است، بسیاری از گردشگران به‌سراغ تور استانبول می‌روند. گرچه دسته دیگری از گردشگران ترجیح می‌دهند به‌تنهایی یا همراه خانواده و دوستان به استانبول بروند. در این میان کدام روش به‌صرفه‌تر است و بین گردشگران طرفدار بیشتری دارد؟

سفر شخصی به استانبول

تور استانبول به صرفه تر است یا سفر شخصی به استانبول؟

خرید بلیط هواپیما

اگر بخواهید به‌صورت شخصی راهی استانبول شوید، در ابتدا باید بلیط هواپیما استانبول را خریداری کنید. بسته به زمان سفرتان می‌توانید بلیط خود را به‌صورت یک طرفه یا دو طرفه رزرو کنید. علاوه بر اینکه امکان خرید حضوری بلیط از آژانس‌های مسافرتی وجود دارد؛ برای خرید راحت‌تر و ارزان‌تر از سایت‌های فروش آنلاین کمک بگیرید.

خودرو شخصی

برای سفر با خودرو شخصی به استانبول به گواهینامه بین‌المللی یک ساله، پلاک بین‌المللی، دفترچه مالکیت یا کارت مالکیت خودرو، برچسب CD و IR، هزینه گمرک و کاپوتاژ و بیمه ۱۰ روزه خودرو نیاز دارید. ضمن اینکه باید تفاوت هزینه بنزین ایران با ترکیه را هنگام خروج از کشور بپردازید. دسترسی زمینی به ترکیه برای ایرانیان از طریق سه مرز بازرگان، سرو و رازی امکان‌پذیر است.

هتل

یکی از بخش‌های مهم سفر، انتخاب اقامتگاه مناسب است که بسته به بودجه‌تان می‌توانید دست به انتخاب بزنید. هتل‌های یک ستاره تا پنج ستاره، آپارتمان و هاستل‌های متعددی در استانبول وجود دارد که با تحقیق در سایت‌های مختلف می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. یادتان باشد که محل هتل‌تان ترجیحا به جاذبه‌های شهر نزدیک باشد تا دیگری نیازی به صرف هزینه زیاد برای تردد نداشته باشید.

ارز مسافرتی

در مرحله بعد نوبت به تهیه ارز مسافرتی می‌رسد؛ اما برای این سفر، خرید دلار بهتر است یا لیر؟ برای سفر به استانبول ترجیحا دلار به‌همراه داشته باشید؛ زیرا در صورت نیاز می‌توانید دلارتان را به لیر تبدیل کنید.

برنامه‌ریزی برای سفر

فهرستی از جاهای دیدنی استانبول و مراکز خرید آن تهیه کنید تا هنگام سفر با کمبود زمان مواجه نشوید. در واقع، برنامه‌ریزی برای سفر شخصی به استانبول بسیار اهمیت دارد تا بهترین استفاده را از سفرتان ببرید. در این میان تنگه بسفر، مسجد آبی، کاخ توپکاپی، میدان تکسیم، مسجد سلیمانیه، ایا صوفیه و غیره جزو جاذبه‌های پرطرفدار بین ایرانی‌ها هستند؛ پس آن‌ها را از دست ندهید. در نظر داشته باشید که بازدید از هریک از دیدنی‌های شهر مستلزم پرداخت ورودی است.

حمل و نقل عمومی در استانبول

با توجه به قیمت بالای بنزین در استانبول، فکر اجاره خودرو را از سر بیرون کنید و به‌سراغ وسایل حمل‌ونقل عمومی بروید. برای استفاده از این وسایل بهتر است، استانبول کارت بخرید تا از این طریق هزینه‌های شما به میزان چشمگیری کاهش یابد. هزینه استفاده از استانبول کارت در زمان خرید آن پرداخت می‌شود و به‌راحتی می‌توانید آن را شارژ کنید.

هزینه‌ خورد و خوراک

برای سفر خود باید برآورد مناسبی از قیمت غذاها داشته باشید و مبلغی را برای این منظور در نظر بگیرید. از رستوران‌های ارزان تا رستوران‌های لوکس و فست‌فودها در استانبول وجود دارد.

زمان سفر

استانبول مقصدی برای تمام فصول سال است؛ اما برنامه سفر خود را برای بهار تنظیم کنید تا سفر مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته باشید. در این فصل هوای استانبول طراوت و دلچسبی خاص دارد و اغلب برندهای ترک، جشنواره و حراجی برگزار می‌کنند و به این ترتیب می‌توانید محصولات متنوعی را با قیمت ارزان خریداری کنید.

اگر به فکر سفری ارزان هستید، در فصولی غیر از های سیزن به استانبول بروید؛ زیرا علاوه بر قیمت ارزان هتل‌ها، دیگر خبری از ازدحام گردشگر و شلوغی نیست.

عوارض خروج از کشور

عوارض خروج از کشور برای بار اول ۴۰۰ هزار تومان، بار دوم ۶۰۰ هزار تومان و بار سوم به بعد ۸۰۰ هزار تومان است.

تور استانبول

تور استانبول به صرفه تر است یا سفر شخصی به استانبول؟

بسیاری از گردشگران بر این باور هستند که سفر شخصی به استانبول به‌صرفه‌تر از خرید تور است. این موضوع در صورتی صحت دارد که افراد چندین بار به این شهر توریستی سفر کرده و تجربه و اطلاعات خوبی درباره هتل‌ها و رستوران‌ها و... داشته باشند. به همین دلیل به اکثر گردشگران توصیه می‌شود که تورهای سفر به استانبول را انتخاب کنند تا مجریان تور برنامه‌های قبل از سفر را برای شما پیش ببرند و در نتیجه سفر بی‌دغدغه و آرامش‌بخشی پیش رو داشته باشید. به‌عبارتی، با تورهای مسافرتی می‌توانید بدون برنامه‌ریزی سفر راهی یک کشور خارجی شوید و فقط باید چمدان‌تان را ببندید.

از مزایای انتخاب تور ترکیه این است که هزینه‌ ورودی جاذبه‌های گردشگری، تردد در مقصد، پیداکردن رستوران و هتل مناسب و... دیگر بر عهده شما نیست. بسیاری از گردشگران به این هزینه‌های ساده توجه نمی‌کنند؛ موضوعی که در طول سفر خارجی اهمیتی دوچندان می‌یابد. اگر می‌خواهید سفر ارزانی را تجربه کنید، به‌سراغ تورهای لحظه آخری بروید؛ گرچه حتما امکانات تور را بررسی کنید.

از جمله امکانات و خدمات تور استانبول می‌توان به رزرو پرواز، رزرو هتل، تور لیدر مجرب و آگاه، بازدید از مکان‌های تاریخی و طبیعی استانبول و شکم‌گردی اشاره کرد. بی‌شک مدت‌زمان برگزاری تور استانبول، نوع هتل و پرواز تاثیر بسزایی در قیمت نهایی این تورها دارند. تور لیدر نیز کمک موثری برای شما است؛ چراکه با آگاهی و اطلاعات دقیق خود از جاذبه‌ها و شهر می‌تواند پیشنهادهای جذاب و دانسته‌های مفیدی را در اختیارتان قرار دهد.

با این اوصاف می‌توان گفت، اگر جزو آن دسته از گردشگرانی هستید که برای اولین بار به استانبول سفر می‌کنید یا تاکنون به‌تنهایی به سفر نرفته‌اید و از پس برنامه‌های پیش‌بینی نشده برنمی‌آیید، بهترین انتخاب برای شما سفر با تور استانبول خواهد بود.

کد خبر: ۱۱۷٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha