۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۲
کسری تراز عملیاتی باید در بودجه‌ریزی سنواتی حل شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

کسری تراز عملیاتی باید در بودجه‌ریزی سنواتی حل شود

طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از مشکلات بر سر راه بودجه‌ریزی آن است که گاهی برای تخصیص‌ها، منابع کافی وجود ندارد و کسری تراز عملیاتی باید در بودجه‌ریزی سنواتی حل شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به اینکه حاکم شدن چارچوب آمایش سرزمین بر روی تخصیص‌های بودجه یک قدم بسیار خوب و رو به جلو است، گفت: در تخصیص‌های بودجه‌ای معمولا کنش‌های سیاسی، تخصصی، دستگاه‌ها و ... اثرگذار است، مثلا ممکن است در منطقه‌ای بیمارستانی با ابعاد و ویژگی ساخته شود که حتی متناسب با نیازهای آن منطقه نیز نیست که نباید اینگونه باشد.

وی ادامه داد: با تدوین بودجه براساس آمایش سرزمینی، اگر قرار باشد مجلس در بودجه سنواتی تخصیص، یارانه و یا وامی بپردازد مبتنی بر سند آمایش سرزمین هزینه خواهد شد.

طغیانی تاکید کرد: یکی از مشکلات بر سر راه بودجه‌ریزی آن است که گاهی برای تخصیص‌ها، منابع کافی وجود ندارد و کسری تراز عملیاتی باید در بودجه‌ریزی سنواتی حل شود و محل منابع درآمدی واقعی ابتدا شفاف شود تا بودجه به درستی تخصیص پیدا کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: به طور مثال در بودجه سال جاری حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان وام اشتغالزایی قرار داده شد، حال بگوییم این وام براساس آمایش سرزمینی تخصیص یابد، این موضوع تفاوتی در اصل قضیه ندارد زیرا منابع شفافی برای پرداخت آن وجود ندارد وباید ابتدا مسئله حل شود.

کد خبر: ۱۱۷٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha