۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
کردستان در ردیف تولیدکنندگان زعفران | میزان برداشت به بیش از ۲۵۰ کیلوگرم افزایش می یابد
کشت محصولات جدید کشاورزی در استان؛

کردستان در ردیف تولیدکنندگان زعفران | میزان برداشت به بیش از ۲۵۰ کیلوگرم افزایش می یابد

سنندج- کردستان هم به مناطق تولید کننده زعفران در کشور تبدیل شده و طی چند سال اخیر میزان اشتیاق کشاورزان این استان به کشت زعفران افزایش پیدا کرده و زمینه برای افزایش تولید این محصول نیز فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، کردستان را بیشتر با نام تولید محصولات زراعی و باغی می شناسند ولی این استان طی چند سال اخیر در زمینه تولید دیگر محصولات کشاورزی نیز به شرایط خوبی دست پیدا کرده و کشت مصحولات جدید در این استان وارد فضای تازه ای شده است.

کشت محصولات جدید کشاورزی در استان کردستان از جمله زعفران حدود یک دهه است که در این استان آغاز شده و با گذشت زمان کشاورزان کردستانی اشتیاق بیشتری برای کشت این محصول از خود نشان داده اند.

روند رو به رشد کشت زعفران در استان کردستان همچنان ادامه دارد و حال بر اساس اعلام مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، امسال پیش بینی تولید این محصول در استان به بیش از ۲۵۰ کیلوگرم رسیده است.

زاهد حاجی میرزایی به خبرنگار بازار گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر فعالیت های خوبی در راستای تشویق کشاورزان برای کشت محصول زعفران صورت گرفته و این اقدامات هم با استقبال خوبی از سوی آنها مواجه شده است.

وی ادامه داد: بهره برداران زعفران در استان کردستان هر ساله از نیمه دوم آبان ما کار برداشت محصول خود را آغاز می کنند و بسته به شرایط جغرافیایی این مدت زمان تا اواسط آذرماه نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته در مزارع زعفران استان کردستان، میانگین برداشت محصول در هر هکتار بین چهار تا پنچ کیلوگرم است.

وی ضمن اشاره به افزایش میزان برداشت محصول زعفران در استان کردستان طی سال جاری، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۲۵۰ کیلو گرم زعفران در استان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

کشت محصولات جدید کشاورزی در استان کردستان به دلیل تنوع بالای شرایط جغرافیایی یکی از ظرفیت های مهم برای توسعه این بخش به شمار می رود و به همین دلیل نیاز است که سازمان های مسئول در این بخش اقدامات و فعالیت های بهتری را در دستور کار قرار دهند.

کد خبر: ۱۱۷٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha