۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
ایجاد رشدی سبز، فراگیر و نوآورانه در چین؛ افزایش ارتباط متقابل و توسعه مشترک با «یک کمربند_یک جاده»
دفتر کمیته مرکزی امور مالی و اقتصادی چین اعلام کرد؛

ایجاد رشدی سبز، فراگیر و نوآورانه در چین؛ افزایش ارتباط متقابل و توسعه مشترک با «یک کمربند_یک جاده»

از زمان ایجاد ابتکار یک کمربند_یک جاده، این پلن به یک طرح بین‌ المللی با استقبال خوب و یک پلتفرم همکاری جهانی در جهت افزایش ارتباط متقابل و توسعه مشترک چین تبدیل شده است.

به گزارش بازار، از زمان ایجاد ابتکار یک کمربند_یک جاده تا زمان فعلی، این پلن به یک طرح بین‌ المللی با استقبال خوب و یک پلتفرم همکاری جهانی تبدیل شده در حالی که چین پذیرای سایر ابتکارات همکاری است تا ارتباط متقابل و توسعه مشترک را افزایش می‌دهد.

«هان ونسیو» معاون اجرایی دفتر کمیته مرکزی امور مالی و اقتصادی چین در روز جمعه در پاسخ به سوالی در خصوص پروژه های مرتبط با یک کمربند_یک جاده که توسط بدهی ها و خطرات زیست محیطی تهدید می شوند، آماری را برای اثبات محبوبیت این طرح در سراسر جهان ذکر کرد.

تا سال ۲۰۲۰، تجارت بین چین و کشورهای حاشیه این طرح چینی، از ۹.۲ تریلیون دلار گذشت در حالی که چین نزدیک به ۱۴۰ میلیارد دلار در این کشورها سرمایه گذاری کرده است. به گفته هان، این ابتکار کمک های شگرفی در بحبوحه همه گیری کرونا ویروس ارائه کرد زیرا چین بیش از ۱.۷ میلیارد دوز واکسن کووید-۱۹ را به بیش از ۱۱۰ کشور و سازمان بین المللی ارائه کرده و اکثر کشورها به یک کمربند_یک جاده پیوسته اند.

این مقام چینی همچنین گفت: چین حمایت خود را از راه اندازی جاده ابریشم جدید با رشد با کیفیت بالا تایید می کند در حالی که معتقد است این طرح چین را سبز، پایدار، فراگیر و نوآور خواهد کرد.

 ساخت یک کمربند_یک جاده تنها مختص به چین نیست، بلکه میان گروهی از کشورهای سازنده مشترک است و جهان شکاف بزرگی در سرمایه گذاری زیرساختی به ویژه در کشورهای در حال توسعه دارد.

هان در پاسخ به سوالی درباره طرح‌های زیرساختی ایالات متحده و اروپا گفت: ما از هر کشوری برای ایجاد این طرح استقبال می‌کنیم و برای سایر ابتکارات مشارکتی که ارتباط متقابل را افزایش می‌دهد و به دستیابی به توسعه مشترک کمک می‌کند، احترام و اهمیت قائل هستیم. 

وی همچنین اعلام کرد که در حدود ۷۰ کشور یعنی دو سوم جمعیت جهان که جمعا یک سوم تولید ناخالص ملی را شامل می شوند، اعلام آمادگی کرده اند که در این طرح چینی مشارکت جدی داشته باشند که این موضوع خود نشانگر این موضوع است که این گروه می تواند تبادلات و تعاملاتی چند جانبه در بعد سیاست و اقتصاد بین الملل داشته باشد.

بر همین اساس،تلویزیون مرکزی چین گزارش داد که بیش از ۶۰۰ شرکت از ۵۰ کشور و منطقه مشارکت کننده در این طرح چینی، در نمایشگاه واردات شانگهای در سال جاری شرکت کردند که از ۵۰۰ شرکت در رویداد سال گذشته بیشتر بود.

کد خبر: ۱۱۷٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha