۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰
راه حل مقابله با ابرچالش ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد

راه حل مقابله با ابرچالش ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی

عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر از امروز فکر عاجلی برای ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی نکنیم، تبدیل به یکی از ابرچالش‌های اقتصادی خواهند شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اصغر عنابستانی در مورد آخرین وضعیت پیگیری صندوق‌های بازنشستگی گفت: زنگ خطر ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی نزدیک به چند سال است که در کشور به صدا درآمده و با توجه به رشد سالمندی در سه دهه آینده و بی‌برنامگی بیشتر این صندوق‌ها تبدیل به یک مسئله اساسی خواهد شد، گفتنی است که در حال حاضر بیشتر صندوق‌های بازنشستگی با بودجه دولتی ادامه حیات می‌دهند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس‌ شورای اسلامی افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس جلسات متعددی را در مورد حل ورشکستگی صندوق‌ها برگزار کردند؛ باید ساختار اداری و حجم نیروی انسانی این صندوق‌ها کاهش پیدا کند، همچنین شرکت‌های وابسته به خود را تقویت کنند و از مدل صندوق‌داری مستقیم پرهیز کرده و وارد بنگاه‌های اقتصادی سود آور  شوند. اگر بتوانند بیشتر سرمایه خود را به سمت بورس سرازیر کنند بی شک تا حدود بسیاری مانع از بحران ورشکستگی پیش‌بینی شده خواهند شد؛ در ضمن این صندوق‌ها باید سرمایه کارمندان و بازنشستگان را به سمت سرمایه گذاری کلان بکشانند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی را یک ابر چالش اقتصادی دانست و تاکید کرد: اگر از امروز فکر عاجلی برای ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی نکنیم، تبدیل به یکی از ابرچالش‌های اقتصادی خواهند شد.

نماینده مردم در ادامه بیان کرد: باید یک تحول بزرگ برای صندوق‌های بازنشستگی در نظر گرفته شود، کمیسیون اجتماعی پیگیر سر و سامان دادن به این صندوق‌ها است.

عنابستانی تصریح کرد: در حال حاضر صندوق‌های بازنشستگی از قانون ویژه‌ای تبعیت نمی‌کنند و عمده این صندوق‌ها براساس اساسنامه‌ای که خودشان نوشته‌اند، اداره می‌شوند و قانون مشخصی برای اداره آنها تعریف نشده است، متاسفانه بار و تبعات سنگین ناشی از اقدامات نامشخص بر روی دوش دولت‌ها است، امیدواریم بتوانیم آنها را سروسامان بدهیم تا بار هزینه مالی آنها بر روی دوش بیت المال و خزانه داری کشور نباشد.

کد خبر: ۱۱۷٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha