۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
۱۶ درصد مردم آمریکا ارز دیجیتال دارند
نتایج نظرسنجی پیو نشان داد؛

۱۶ درصد مردم آمریکا ارز دیجیتال دارند

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط مرکز تحقیقات «پیو» در آمریکا، دستکم ۱۶ درصد از مردم این کشور در صنعت ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده و یا دستکم اقدام به خرید و فروش آنها کرده اند.

به گزارش بازار، بر اساس تحقیقات انجام شده توسط مرکز تحقیقات «پیو» در آمریکا، دستکم ۱۶ درصد از مردم این کشور در صنعت ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده و یا دستکم اقدام به خرید و فروش آنها کرده اند.

به گفته پیو، این رقم برای افراد ۱۸ تا ۲۹ ساله به ۳۱ درصد و برای مردان در همان گروه سنی به ۴۳ درصد افزایش یافته است. شرکت‌کنندگان سیاه‌پوست، اسپانیایی و آسیایی در این مطالعه نیز احتمالا بیش از به افرادی که خود را سفیدپوست معرفی می‌کردند، در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده اند. با اینحال، به نظر می رسد افراد شرکت کننده در این نظرسنجی، از نظر درآمد تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته اند. 

در همین راستا، «اندرو پرین» از محققان ارشد این مرکز گفت: اکنون شاهد آن هستیم که بخش بزرگی از مردم آمریکا حداقل کمی در مورد ارزهای دیجیتال مطالبی شنیده اند. دیدن تفاوت های جمعیت شناختی در آگاهی و استفاده از ارزهای رمزنگاری شده بسیار شگفت انگیز بود.

جامعه نمونه این نظرسنجی شامل ۱۰۳۷۱ بزرگسال بود که از پنل گرایش‌های آمریکایی مرکز انتخاب شدند. این پنل با یک نمونه‌گیری تصادفی ملی از آدرس‌ها انتخاب می‌شود و سپس نتایج حاصل از آن، با عوامل متعددی از جمله قومیت، حزب سیاسی، جنسیت و تحصیلات مورد سنجش قرار میگیرند. 

اعضای پنل همچنین در مورد اینکه آیا اصلاً در مورد ارزهای دیجیتال مطلبی شنیده اند یا خیر نظرسنجی شدند. نزدیک به یک چهارم از پاسخ دهندگان (۲۴٪) گفتند که چیزهای زیادی در مورد کریپتو شنیده اند، در حالی که نزدیک به دو سوم (۶۲٪) گفتند که موارد اندکی شنیده اند. تقریباً یک هشتم (۱۳%) اصلاً چیزی در مورد ارزهای دیجیتال نشنیده بودند. برای این سوال نیز تفاوت هایی بر اساس نژاد، جنسیت، سن و درآمد مد نظر قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۱۷٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha