۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
گمرک تخصصی در فرودگاه های خراسان جنوبی احداث شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی:

گمرک تخصصی در فرودگاه های خراسان جنوبی احداث شود

بیرجند- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بر راه اندازی گمرک تخصصی در فرودگاه های استان تاکید کرد و گفت: در برنامه ریزی برای توسعه پروازها، شرایط هر دو فرودگاه استان را مدنظر داریم.

محمد فرهادی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص توسعه پروازهای استان اظهارکرد: خراسان جنوبی در دو شهرستان بیرجند و طبس فرودگاه دارد و می بایست در برنامه های پروازی ایرلاین ها به هر دو فرودگاه توجه شود.

وی ادامه داد: فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند، از قدیمی ترین فرودگاه های کشور است که در بدو تأسیس پروازهای متعددی به کیش، تهران، مشهد و .. داشته است.

به گفته وی؛ کاهش تعداد پروازها، در حالی که دولت های مختلف برای توسعه فرودگاه بیرجند اقداماتی انجام داده اند، ظلم مضاعف به این فرودگاه است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که فرودگاه و تعداد پروازها از ارکان توسعه به شمار می روند، گفت: توریسم درمانی یکی از مباحث مهمی است که باید در استفاده از ظرفیت فرودگاه ها مورد توجه قرار گیرد.

فرهادی ادامه داد: با توجه به پتانسیل های درمانی که در استان داریم و با عنایت به نیاز کشور همسایه، ضروری است که پروازهای لازم در این زمینه برقرار شود.

وی جاذبه های گردشگری استان را نیز فرصتی بی نظیر خواند و با تأکید بر این که در معرفی این پتانسیل ارزشمند، کوتاهی کرده ایم، گفت: معرفی جاذبه های گردشگری، کار تیمی و گروهی می طلبد و نیاز به هم افزایی دارد.

به گفته وی؛ یکی از مهمترین زیرساخت ها برای بهره برداری از ظرفیت های گردشگری استان، توسعه پروازهاست.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این که فرودگاه طبس هم زیرساخت مناسبی است که در استان ایجاد شده، تصریح کرد: بسیاری از ظرفیت های گردشگری و سرمایه گذاری ما در غرب استان و در شهرستان های طبس، فردوس و بشرویه قرار دارد که با استفاده از پتانسیل فرودگاه طبس می توان به معرفی این ظرفیت ها، سرمایه گذاری بر روی آنها و ایجاد اشتغال پایدار کمک کرد.

تنوع ایرلاین ها برای کاهش قیمت ها
فرهادی با تأکید بر این که تنوع ایرلاین ها و تعدد پروازها، کاهش قیمت ها و در نتیجه رفاه مردم را به همراه دارد، اظهار داشت: استان آمادگی لازم برای استقبال از ایرلاین ها و همراهی با آنها برای افزایش دامنه فعالیتی در منطقه را دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی موضوع نبود گمرکات تخصصی را از معضلات فرودگاه های استان برشمرد و اظهار داشت: لازم است دفتر فنی استانداری طی جلساتی با حضور دستگاه های متولی گمرک، جهاد کشاورزی و ... نسبت به رفع این موضوع اقدام کند.

فرهادی تصریح کرد: ایجاد گمرکات تخصصی در فرودگاه ها به صادرات محصولات استراتژیک ، صنایع دستی و ... استان کمک می کند.

وی در ادامه به پاره ای از مطالبات شرکت های هواپیمایی اشاره کرد و گفت: برای ایجاد سوله پروازی، پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت.

به گفته وی؛ در پرداخت تسهیلات به شرکت های هواپیمایی، با عنایت به تجارب گذشته، لازم است که این موضوع در قالب تفاهم نامه های سه جانبه و با مداخله اداره کل فرودگاه های استان صورت گیرد تا تسهیلات در راستای توسعه شرایط خراسان جنوبی هزینه شود.

کد خبر: ۱۱۷٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha