۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
تعداد واحدهای تولیدی راکد در کشور رو به کاهش است
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

تعداد واحدهای تولیدی راکد در کشور رو به کاهش است

مشهد- معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: واحدهای تولیدی راکد در کشور رو به کاهش است.

به گزارش خبرنگار بازار علی رسولیان روز شنبه در حاشیه بهره‌برداری یک واحد صنعتی راکد در مشهد اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۸۸۷ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته‌اند که ۳۷ واحد از این تعداد مربوط به خراسان رضوی است.

وی در مراسم بهره‌برداری از دو طرح زیرساختی  و یک واحد صنعتی احیاشده در شهرک صنعتی توس مشهد با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال  ۶۲ نفر افزود: در طی ماه‌های گذشته بیش از ۶۰ مورد مشکل واحدهای صنعتی راکد که با آن مواجه بودند احصا شده است.

وی هم‌چنین در خصوص مشکل تأمین زمین و گلایه برخی از صنعتگران اظهار کرد: امسال ۱۰ هزار هکتار زمین به گستره شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اضافه می‌شود.

رسولیان بابیان اینکه در این راستا امسال حداقل ۳۰۰ هکتار زمین به گسترده شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی اضافه می‌شود ادامه داد: امسال هم‌چنین  ۵ هزار میلیارد تومان صرف زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایران شده است که در این راستا فقط در خراسان رضوی ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه برای حوزه زیرساخت‌های آب و برق و غیره تعریف‌شده است.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بخشی از هزینه‌های مربوط به تأمین برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی را تقبل کرده است که اختصاص بخشی از این مبالغ برای ایجاد پست‌های برق در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در حال انجام است.

وی اظهار داشت: تأمین آب شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایران از اولویت‌های جدی است و لذا درصدد هستیم بخشی از پساب شهری را خریداری کرده تا واحدهای صنعتی با مشکل تأمین آب مواجه نشوند.

به گزارش خبرنگار بازار هم‌چنین امروز از کانال آب‌های سطحی در فاز ۱ و ۲ شهرک صنعتی توس به طول ۶ کیلومتر بااعتباری بالغ‌بر ۷۵ میلیارد ریال و شبکه روشنایی در فاز ۴ شهرک صنعتی توس به طول هفت کیلومتر با بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار بهره‌برداری شد.

کد خبر: ۱۱۷٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha