۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
افزایش جوجه ریزی در اصفهان با تخم مرغ‌های نطفه دار وارداتی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

افزایش جوجه ریزی در اصفهان با تخم مرغ‌های نطفه دار وارداتی

اصفهان- ایراندوست، معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی اصفهان گفت: برای افزایش سقف جوجه ریزی در استان اصفهان توزیع جوجه های وارداتی در بین واحدهای مرغداری استان اصفهان انجام گرفته است.

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به راهکارهای افزایش جوجه ریزی در استان اصفهان اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت جوجه ریزی در استان اصفهان به عنوان قطب تولیدکننده گوشت مرغ کشور مطلوب است.

وی افزود: ماه های گذشته سهمیه ای برای جوجه ریزی در استانها درنظر گرفته شد که براساس عملکرد شش ماه گذشته، سقف جوجه ریزی را رعایت کند. با توجه به اینکه استان اصفهان به این میزان جوجه ریزی می رسید با هماهنگی های انجام شده، اجازه افزایش جوجه ریزی در اصفهان گرفته شد.

معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی اصفهان بیان کرد: در راستای افزایش جوجه ریزی در استان اصفهان مقرر شد جوجه های حاصل از تخم مرغ های نطفه دار وارداتی را در برنامه بگنجانیم؛ چراکه تخم مرغ های وارداتی با محوریت شرکت پشتیبانی از امور دام به کشور وارد می شود و جوجه های یک روزه توسط این نهاد عرضه می شود.

وی افزود: با هماهنگی با شرکت پشتیبانی امور دام حجم قابل توجهی از جوجه یک روزه را به استان اصفهان وارد کردیم تا سقف جوجه ریزی افزایش یابد.

ایراندوست گفت: بر این اساس، جوجه یک روزه به ازای هرقطعه ۶ هزار تومان در اختیار مرغدار قرار می گیرد و مرغ زنده با قیمت ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان درب مرغداری تحویل می گیریم و قیمت مرغ کشتارشده هم به ازای هرکیلو ۲۸ هزار تومان است که در قالب قراردادی بین شرکت پشتیبانی امور دام و مرغدار منعقد می شود، انجام می گیرد.

وی گفت: هدف از این طرح حمایت از واحدهای راکد مرغداری در جهت افزایش جوجه ریزی در استان اصفهان است که به حفظ اشتغال منجر می شود و نگرانی از تامین گوشت مرغ در استان اصفهان نیست.

کد خبر: ۱۱۷٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha