۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
«درخواست کمک مالی» با هک حساب کاربری

«درخواست کمک مالی» با هک حساب کاربری

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا راه‌های جلوگیری از هک حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی را تشریح کرد.

به گزارش بازار، سرهنگ علی محمد رجبی به هک شبکه‌های اجتماعی افراد توسط مجرمان سایبری اشاره و اظهار داشت: مجرمان سایبری با هک شبکه اجتماعی افراد اقدام به ارسال پیام‌های مبنی بر درخواست کمک مالی به دلایل مختلفی همچون سانحه رانندگی، بستری شدن در بیمارستان و ... با ذکر مبلغ و شماره حساب به تمامی دوستان و دنبال کننده‌های فرد مذکور می‌کنند.

وی با بیان این مطلب که گذاشتن رمز شبکه‌های اجتماعی با کلمات و شماره‌های عبور قابل حدس مانند کد ملی، شماره شناسنامه یا شماره تلفن همراه از مهمترین عوامل هک حساب کاربران محسوب می‌شود به افراد توصیه کرد: نسبت به بالا بردن امنیت حساب کاربری خود اقدام کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: فعال کردن تایید دو مرحله‌ای برای ورود به حساب کاربری، جداکردن حساب‌های کاربری شخصی از حساب‌های تجاری و دنبال نکردن لینک صفحات جعلی ورود به اینستاگرام و همچنین عدم واگذاری رمز عبور به دیگران از جمله راهکارهایی است که می‌تواند مانع از هک حساب اینستاگرام شود.

سرهنگ رجبی خاطرنشان کرد: استفاده از رمز عبور با طول ۱۰ کاراکتر که ترکیبی از اعداد، حروف و کاراکترهای خاص باشد در این زمینه می‌تواند کمک‌کننده باشد.

کد خبر: ۱۱۷٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha