۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
سهمیه ۲۱ نانوایی متخلف در قم قطع شد/ تعطیلی ۱۹۸ قلیان‌سرا
با بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی؛

سهمیه ۲۱ نانوایی متخلف در قم قطع شد/ تعطیلی ۱۹۸ قلیان‌سرا

قم - مدیر گروه بهداشت محیط و سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به قطع ۲۱ مورد سهمیه نانوایی‌های متخلف در قم، گفت: ۱۲۶ مورد اخطاریه برای صنوف دارای نواقص صادر شده است.

به گزارش بازار به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، نرگس جعفری با اشاره به بخشی از فعالیت‌های سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم در راستای گندزدایی از نقاط مختلف استان قم اظهار کرد: با مشارکت خیرین ۵۰ تن هیپو کلریت سدیم، هزار و ۷۰۰ لیتر پروکسان ،۳۰۰ کیلو ویرکن اس، ۵۰۰ لیتر الکل و هشت تن دی اکسید کلر برای گندزدایی تهیه شده است.

وی اضافه کرد: پنج دستگاه ترمال فاگر میکرونی، پنج هزار ماسک، ۵۱ هزار جفت دستکش و پنج هزار لباس حفاظتی نیز با مشارکت خیرین و نیکوکاران تهیه شده است.

مدیر گروه بهداشت محیط و سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: ۵۹۳ هزار مترمربع گندزدایی اماکن عمومی مانند مساجد و اماکن متبرکه و ۶۷ میلیون متر مربع گندزدایی خیابان‌ها، کلیه معابر، پارک‌ها و فضای سبز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶ مرتبه کل فضاهای شهری و ۴۰۰ فضای سبز و پارک شهری گندزدایی شده است، تصریح کرد: در این عملیات ۶۰ دستگاه ماشین آلات موتوری و ۱۰۰ پمپ سمپاش بکار گرفته شد.

جعفری از گندزدایی ۱۸۸ هزار متر مربع در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌ها یاد کرد و گفت: ۴ هزار متر مربع پاساژها و مراکز خرید و ۷۰ جایگاه سوخت روزی دو بار گندزدایی شده است که جایگاه‌های سوخت بخاطر میزان بالای آلودگی بصورت مستمر در حال انجام است.

وی اضافه کرد: ۵۳ هزار متر مربع در بیمارستان‌ها، ۳۵۰ هزار متر مربع از منازل متوفیان و بیماران کرونا، ۱۹ هزار متر مربع از ادارات و سازمان‌ها، کارگاه‌ها و کاخانجات و ۳۱۵ آمبولانس‌ها گندزدایی شده است.

مدیر گروه بهداشت محیط و سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم از انجام چهار هزار و ۴۵۳ مورد بازرسی برای پیشگیری از کرونا در میان شاغلین یاد کرد و گفت: تاکنون به ۵۸ هزار و ۵۲۲ مورد شاغل آموزش‌های مورد نیاز برای پیشگیری از کرونا ارائه شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۷۶ مورد بازرسی از بیمارستان‌ها مراکز بهداشتی درمانی انجام شده است، اظهار کرد: ۸۸۰ نفر از افراد شاغل که با ریسک بالای ابتلا به کووید ۱۹ روبرو بوده شناسایی و فعالیت آن‌ها محدود شده است.

جعفری گفت: هزار و ۳۵۳ نفر شاغل دارای علائم نیز در واحدهای کاری شناسایی و از ادامه کار آن‌ها جلوگیری و به مراکز بهداشتی درمانی ارجاع شده‌اند.

وی با اشاره به شناسایی ۳۲ مورد از شاغلین مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در محیط‌های کاری عنوان کرد: آموزش‌های مورد نیاز به اطرافیان این افراد ارائه و نمونه‌گیری از همکاران آن‌ها گرفته شده است.

مدیر گروه بهداشت محیط و سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم از نظارت‌ها و بازرسی‌های بهداشت محیط مرکز بهداشت یاد کرد و گفت: هشت هزار و ۹۳۱ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی فعال، ۱۰ هزار و ۹۲۴ مورد نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی غیرفعال به دلیل کرونا انجام شده است.

وی با اشاره به قطع ۲۱ مورد سهمیه نانوایی‌های متخلف عنوان کرد: ۱۲۶ مورد اخطاریه برای صنوف دارای نواقص صادر شده است.

جعفری از صدور ۱۰ اخطاریه برای صنوف متخلف یاد کرد و گفت: ۱۹۰ نفر از داوطلبان بسیجی برای آموزش عموم اصناف، ۱۰۰ نفر از بسیجیان محلات و مساجد و ۵۰ نفر از داوطلبان متقاضی برقراری موکب سلامت آموزش‌های بهداشتی و درمانی را سپری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه فرهنگیان بسیجی به‌عنوان تیم‌های ارزیاب جذب و به درب منازل متوفیان و بیماران اعزام شده‌اند، اظهار کرد: برگزاری ۶۰ نشست آموزشی برای رابطان بهداشت هیئات مذهبی و تعطیلی ۱۹۸ مورد قلیان‌سرا از جمله دیگر اقدامات انجام شده از ابتدای شروع اپیدمی کرونا تا سوم فروردین ماه سال جاری است.

مدیر گروه بهداشت محیط و سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان گفت: مردم توصیه‌های بهداشت فردی و محیطی را جدی بگیرند و درخانه بماند تا در آینده‌ای نزدیک با قطع زنجیره بیماری کرونا بتوانیم این ویروس کرونا را هم با هم شکست دهیم.

کد خبر: ۱۱٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha