۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰
قیمت تمام شده مسکن باید کاهش یابد| ابراز امیدواری به افزایش تسهیلات
نماینده مردم اردبیل در مجلس:

قیمت تمام شده مسکن باید کاهش یابد| ابراز امیدواری به افزایش تسهیلات

اردبیل - بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت تمام شده مسکن در قانون جهش تولید مسکن باید کاهش یابد تا جوانان و اقشار کم درآمد بتوانند صاحب مسکن شوند.

صدیف بدری در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در طرح جهش تولید مسکن راهکارهای مناسب برای تامین زمین رایگان، کاهش قیمت مصالح ساختمانی و استفاده از ظرفیت بانک مسکن و برخی دیگر از بانک ها در پرداخت تسهیلات کم بهره پیش بینی شده تا امکان تحقق این طرح در یک برنامه چهارساله فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: به تناسب ۴ میلیون ظرفیت کشوری در تولید مسکن در استان اردبیل نیز ۸۰ هزار واحد مسکن اجرایی و عملیاتی خواهد شد که اداره کل راه و شهرسازی قرار شده در گام اول عملیات ساخت ۴۰ هزار واحد را بعد از اتمام مراحل ثبت نام آغاز کند تا در مدت دو سال امکان اجرا و تحویل واحدها فراهم آید.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: براساس آخرین مصوبه شورای عالی مسکن قرار شد در مناطق شهری ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان و روستایی  نیز تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود تا با آورده ۱۵۰ تا میلیون تومانی امکان خانه دار شدن اقشار مختلف فراهم آید.

بدری راهکارهای تعریف شده برای کاهش قیمت تمام شده مسکن را یادآور شد و بیان کرد: در طرح جهش تولید مسکن در کنار همراهی شهرداری ها و نظام مهندسی و پرداخت تسهیلات قرار است نهادهای حمایتی از مددجویان و افراد تحت پوشش نیز پشتیبانی های لازم را انجام دهند تا بخشی از منابع مورد نیاز از طریق خیرین و این نهادها تامین شود.

کد خبر: ۱۱۷٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha