۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
۶۰ واحد صنفی متخلف در استان سمنان پلمب شد
رئیس اداره اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صمت سمنان:

۶۰ واحد صنفی متخلف در استان سمنان پلمب شد

سمنان – رئیس اداره اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰ واحد صنفی متخلف در استان پلمب‌شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا برون ظهر دوشنبه در اولین جلسه کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی استان سمنان به میزبانی اتاق اصناف ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و ۷۰۰ واحد صنفی متخلف اخطار پلمب دریافت کردند، اظهار داشت: در این مدت ۶۰ واحد صنفی پلمب شدند.

وی با اشاره به مصوبات جلسه ستاد مقابله با کرونا مبنی بر محدودیت فعالیت واحدهای صنفی غیرضروری بیان کرد: گشت‌های مشترک بازرسی در بازار و سطح شهر با همکاری دستگاه‌های مربوطه تشدید یافت.

تعطیلی اصناف غیرضروری تا ۱۵ فروردین‌ماه

رئیس اداره اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه در این مدت ۱۹ هزار بازرسی در سطح استان انجام‌شده است، یادآور شد: ۹۰ درصد از واحدهای صنفی همکاری لازم در خصوص محدودیت فعالیت را در سطح استان داشتند.

برون با تأکید بر اینکه پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: تمامی مراکز تجاری و واحدهای صنفی غیرضروری در سطح استان به‌استثنای برخی واحدهای صنفی تأمین‌کننده مایحتاج عمومی مردم از ابتدای امسال تا ۱۵ فروردین‌ماه تعطیل شدند.

وی افزود: طبق این مصوبه فعالیت اصناف در استان به سه دسته تقسیم‌بندی شد که دسته اول شامل صنوفی است که کالاهای اساسی و نیاز ضروری مردم را تأمین می‌کنند و باید با ۱۰۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند.

رئیس اتاق اصناف استان سمنان تصریح کرد: گروه دوم شامل مشاغل و صنوف خدماتی هستند که نیاز مردم هستند ولی ضرورت کمتری دارند که این گروه در حداقل نیاز شهر و با ارائه لیست کشیک از سوی اتحادیه‌های زی ربط فعالیت می‌کنند و دسته سوم نیز شامل اصناف غیرضروری هستند که کاملاً باید در این مدت تعطیل باشند.

کد خبر: ۱۱٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha