۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
برودت هوا مصرف روزانه گاز کشور را ۵۰ میلیون متر مکعب افزایش داد
مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی:

برودت هوا مصرف روزانه گاز کشور را ۵۰ میلیون متر مکعب افزایش داد

بوشهر- هاشم‌زاده فرهنگ مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به سرمای هوا در کشور گفت: برودت هوای چند روز اخیر، مصرف روزانه گاز کشور را ۵۰ میلیون متر مکعب افزایش داد.

هادی هاشم‌زاده فرهنگ در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به سرمای هوا در چند روز گذشته و تاثیرگذاری این موضوع بر مصرف گاز اظهار داشت: برودت هوا در چند روز گذشته سبب شد که مصرف گاز نسبت به روزهای قبل، حدود ۵۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش یابد و اگر سرما ادامه یابد میزان مصرف گاز باز هم بیشتر می‌شود.

وی افزود: در شرایط کنونی روزانه حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب گاز در کشور مصرف می‌َ‌شود و هر چه برودت هوا بیشتر شود طبیعتا بر مصرف گاز نیز تاثیرگذار است.

مدیر عامل مجتمع گازی پارس جنوبی خاطر نشان کرد: در هفته جاری، معادل تولید ۲ فاز پارس جنوبی با افزایش مصرف روزانه مواجه شده‌ایم و امیدوارم در فصل زمستان که هوا سردتر می‌شود بتوانیم بر مشکلات کمبود گاز غلبه کنیم.

هاشم‌زاده فرهنگ تصریح کرد: صرفه‌جویی در مصرف گاز بسیار مهم است و از مردم عزیز کشورمان انتظار داریم با درک شرایط تولید و انتقال گاز، در مصرف صرفه‌جویی کنند تا در زمستان با کمبود گاز خانگی مواجه نشویم.

وی یادآور شد: مجتمع گازی پارس جنوبی و مجموعه وزارت نفت در راستای تامین به موقع گاز مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و به فضل خدا بتوانیم به اهداف ترسیم شده برسیم.

مدیر عامل مجتمع گازی پارس جنوبی در ارتباط با سفر رئیس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس به عسلویه نیز ابراز داشت: سفر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به پارس جنوبی، سبب شد که نمایندگان با مشکلات و دغدغه‌های منطقه آشنا شوند و همکاری لازم را در اجرای پروژه‌ها داشته باشند.

کد خبر: ۱۱۷٬۰۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha