۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
لزوم تحقق سهم ۱۴.۵ درصدی شرکت نفت از محل فروش نفت| سازمان برنامه و بودجه به وظیفه‌اش عمل کند
رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با بازار:

لزوم تحقق سهم ۱۴.۵ درصدی شرکت نفت از محل فروش نفت| سازمان برنامه و بودجه به وظیفه‌اش عمل کند

بوشهر- حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تحقق سهم ۱۴.۵ درصدی شرکت نفت از محل فروش نفت خواستار ورود سازمان برنامه بودجه به این مساله شد.

فریدون حسنوند در پایان سفر اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به عسلویه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مردم جنوب استان بوشهر میزبانان شایسته صنعت نفت و گاز و پتروشیمی هستند و باید خدماتی مناسب به آنها ارائه شود.

وی افزود: وزارت نفت باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال محیط پیرامونی عمل کند و کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از این موضوع حمایت می‌کند تا بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات به مردم بومی ارائه شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بازدید امروز از پارس جنوبی به منظور شناخت مشکلات و معضلات و کمبودهای این منطقه بود و کمیسیون انرژی در زمینه تامین منابع مالی پارس جنوبی نهایت ظرفیت خود را به کار می‌گیرد.

حسنوند تصریح کرد: هفته آینده با حضور وزیر نفت و معاونان وزیر و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، نشست مشترکی برگزار می‌کنیم و راهکارهای توسعه پارس جنوبی و سایر میادین گازی را بررسی می‌کنیم.

وی ابراز داشت: طبق صحبت‌های معاون وزیر نفت، بیش از ۸۰ میلیارد دلار در سال‌های اخیر در پارس جنوبی سرمایه گذاری شده و برای تحقق تمام اهداف پارس جنوبی، باید بیش از گذشته سرمایه گذاری شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: تحقق سهم ۱۴.۵ درصدی شرکت ملی نفت ایران از محل فروش نفت در واقع حق مسلم این مجموعه است و کمیسیون انرژی تمام سعی خود را در این راستا انجام می‌دهد.

حسنوند گفت: در سال‌های اخیر علیرغم تاکید کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، این مساله محقق نشد و سازمان برنامه و بودجه باید در راستای تخصیص این اعتبار تلاش کند.

وی یادآور شد: میدان گازی پارس شمالی و میدان کیش از اولویت‌های شرکت ملی نفت ایران است و تامین منابع مالی مورد نیاز، مهم‌ترین وظیفه است.

کد خبر: ۱۱۶٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha