۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
تسریع تزریق دز سوم واکسیناسیون بر اساس اولویت‌ها
معاون اول رییس جمهور تاکید کرد

تسریع تزریق دز سوم واکسیناسیون بر اساس اولویت‌ها

مخبر، معاون اول رییس جمهور در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مشکلی از نظر تعداد واکسن در کشور وجود ندارد و باید روند تزریق دز سوم بر اساس اولویت بندی‌های مشخص تسریع شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهور، محمد مخبر پیش از ظهر امروز در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آغاز پیک جدید کرونا در برخی کشورها با وجود واکسیناسیون، اظهار داشت: اگرچه واکسیناسیون در کشور با سرعت در حال انجام است، اما بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند تمام زحمات و دستاوردهای دولت، تلاش کادر درمان و همکاری‌های خود مردم در مقابله با کرونا را از بین ببرد.

معاون اول رییس جمهور بر لزوم رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور تاکید کرد و از رسانه‌ها و مطبوعات خواست با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دقیق، هشدارهای لازم را به جامعه منتقل کنند تا سطح رعایت اصول بهداشتی کاهش پیدا نکند.

مخبر همچنین با اشاره به آغاز روند تزریق دز سوم واکسیناسیون در کشور، افزود: خوشبختانه با تلاش‌های گسترده دولت در امر واردات واکسن و نیز همت تولیدکنندگان داخلی، مشکلی از نظر تعداد واکسن در کشور وجود ندارد و باید روند تزریق دز سوم بر اساس اولویت بندی‌های مشخص تسریع شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان‌های مختلف کشور و رنگبندی شهرها ارائه کرد و گفت: با توجه به اینکه برخی کشورها با وجود تزریق دوز سوم واکسن همچنان با موج جدید کرونا درگیر هستند، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان باید در دستور کار مردم باشد.

در این جلسه که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس دفتر رییس جمهور و رییس کل بانک مرکزی نیز حضور داشتند، گزارشی از رنگبندی شهرهای مختلف، میزان بستری و تعداد فوتی‌ها در کشور ارائه شد.

معاون وزیر کشور نیز در این نشست گزارشی از تدوین طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه کرد و مقرر شد این طرح پس از اعمال برخی اصلاحات، برای تصویب نهایی در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شود.

کد خبر: ۱۱۶٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha