۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
علاقه مندی شرکت‌های استرالیایی به سرمایه گذاری در ایران

علاقه مندی شرکت‌های استرالیایی به سرمایه گذاری در ایران

سفیر استرالیا در تهران، از علاقه مندی شرکت‌های استرالیایی به سرمایه گذاری در ایران خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، لیندال ساکس سفیر استرالیا در تهران روز گذشته (چهارشنبه) در دیدار با عبدالناصر درخشان رئیس گروه دوستی پارلمانی اسلامی ایران و استرالیا؛ به سوابق همکاری‌های استرالیا و ایران در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: هرساله چند شرکت استرالیایی پیگیر روند سرمایه‌گذاری در ایران می‌شوند که نشاندهنده علاقمندی آن‌ها به این امر است.

سفیر استرالیا در تهران افزود: باید از ظرفیت‌های موجود بین دو کشور به منظور توسعه روابط فیمابین استفاده کرد.

وی همچنین با اشاره به حضور ۴ هزار دانشجوی ایرانی در استرالیا، تصریح کرد: دانشجویان ایرانی بسیار باهوش هستند و در جامعه جهانی به ویژه استرالیا دید مثبتی نسبت به آن‌ها وجود دارد.

سفیر استرالیا در ایران در ادامه با اشاره به مهاجرت تعداد زیادی از مهاجران افغان به ایران بر لزوم همکاری جامعه جهانی در این زمینه تاکید کرد.

عبدالناصر درخشان نیز در این دیدار با اشاره به سابقه همکاری دو کشور ایران و استرالیا، بر لزوم ارتقا سطح مناسبات در عرصه‌های مختلف به ویژه در بخش‌های اقتصادی و تجاری با استفاده از ظرفیت‌های موجود تاکید کرد.

وی مراودات پارلمانی را زمینه ساز تقویت مناسبات بین کشورها خواند و تاکید کرد: گروه‌های دوستی پارلمانی نقش مهمی در گفتگوی بین مجالس و دولت‌ها برعهده دارند که نتایج این تعاملات به تقویت ارتباطات میان کشورها در عرصه‌های مختلف منجر خواهد شد.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند همکاری‌های ایران و استرالیا طی بیش از نیم قرن، خاطرنشان کرد: موضوعات آب و هوا، تغییرات اقلیمی، کویرزدایی و فناوری اطلاعات زمینه‌های مناسبی برای گفتگو و تعاملات دوجانبه است.

وی حضور دانشجویان ایرانی در استرالیا را پل فرهنگی میان دو کشور دانست و تصریح کرد: حضور حدود ۴ هزار دانشجوی ایرانی در استرالیا فرصتی ارزنده برای تقویت همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان مراکز علمی و پژوهشی دو کشور است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و استرالیا در ادامه با اشاره به تحولات افغانستان، گفت: تحولات افغانستان باعث شده تا جمع کثیری از مردم این کشور به سمت ایران بیایند و این سیل مهاجرین هزینه‌های بسیاری را بر ایران تحمیل کرده است.

وی افزود: نیاز است تا دولتی فراگیر در افغانستان که مورد قبول مردم این کشور باشد، تشکیل شود.

درخشان در ادامه گسترش گروه‌های تروریستی و ترانزیت مواد مخدر در منطقه را از موارد حائز اهمیت در گفتگوهای دو جانبه دانست و بر لزوم توجه جامعه جهانی به مبارزه جدی و عملی با این دو مقوله تاکید کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و استرالیا در همین بخش تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با گروهک‌های تروریستی و ترانزیت مواد مخدر هزینه‌های بسیاری را متقبل شده و چندهزار نفر از نیروهای ایرانی در این مسیر به شهادت رسیده‌اند.

کد خبر: ۱۱۶٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha