۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
انتخاب وسایل برای دکور خانه

انتخاب وسایل برای دکور خانه

برای اینکه بتوان چیدمانی بسیار زیبا و شیک داشت، لازم است به نکات بسیار مهمی توجه کرد.

به گزارش بازار، خیلی از افراد برای انتخاب وسایل و لوازم منزل خود دچار شک و تردید می شوند. صرف نظر از اینکه هزینه و بودجه موجود تا چه حدی می توانند در این زمینه موثر باشند، به کارگیری سلیقه و ایده نیز نکته بسیار حائز اهمیتی است. بیاید در این متن نکاتی که باید برای تهیه وسایل مناسب برای چیدمان دکوراسیون پذیرایی را در نظر داشت بررسی کنیم.

انتخاب وسایل برای دکور خانه

انتخاب وسایل و چیدمان آنها

برای اینکه بتوان چیدمانی بسیار زیبا و شیک داشت، لازم است به نکات بسیار مهمی توجه کرد. البته پیش از اینکه سراغ انتخاب وسایل برویم باید برای انتخاب به دو نکته کلی توجه کنید. آنها را در ادامه به صورت مجزا باید توضیح دهیم.

۱. سبک مورد نظر

توجه به سبکی که انتخاب می شود تا دکوری ها و لوازم مورد نیاز در آشپزخانه انتخاب شوند، نکته بسیار مهمی است. کلا دو سبک اصلی وجود دارد که شامل مدرن و کلاسیک می شود. اما در این بین سبک های مختلفی نیز مانند مینیمال، ساحلی، روستیک و… وجود دارند که به صورت زیرشاخه هایی موثر از آنها هستند.

توجه داشته باشید اگر می خواهید سبک کلاسیک انتخاب کنید باید فضای کافی برای آن را داشته باشید. سبک های مدرن بهترین گزینه برای فضاهایی هستند که لازم است با وسایل ظریف چیده شوند و جای کافی برای آنها وجود دارد. اما سبک های کلاسیک فضای بیشتری را اشغال می کنند و مجلل هستند.

۲. توجه به فضای موجود

برای اینکه بخواهید لوازمی را تهیه کنید باید به ابعاد فضای موجود دقت کنید. نمی شود تمام فضا را با وسایلی که سایز و مقیاس بزرگی نسبت به فضای موجود دارند، پر کنید. از این طریق کاربری آنها را زیر سوال خواهید برد و خانه ای کاملا شلوغ و به هم ریخته با وسایل بزرگ اضافی که حتی کاربرد ندارند پر خواهد شد.

ایده هایی برای خرید وسایل پذیرایی

انتخاب وسایل برای دکور خانه

بعد از اینکه این دو نکته اصلی را در نظر گرفتید، می توانید از سایر مواردی که در ادامه بیان خواهیم کرد استفاده کنید. بودجه خود را در نظر بگیرید و طبق آن انتخاب بهتری را داشته باشید؛ پیش از همه چیز سعی کنید کیفیت کالا را در نظر بگیرید، سپس کاربردی بودن آن و بعد زیبایی ظاهری را در نظر داشته باشید که برای مورد آخر ایده هایی را بیان خواهید کرد.

رنگ مورد پسند برای دکوراسیون را انتخاب کنید

نکته مهمی که برای انتخاب لوازم مورد نیاز وجود دارد، مربوط به رنگی است که می پسندید. سعی کنید رنگی باشند که دیرتر شما را خسته می کنند. رنگ هایی مانند طوسی تیره یا روشن، رنگ های چوبی طبیعی از تناژهای تیره تا روشن، رنگ کرمی و تناژهای قهوه ای گزینه هایی هستند که اغلب زیبایی خود را دارند و به هیچ وجه از مد افتاده و قدیمی نمی شوند. در کنار آنها نیز می توانید از تک رنگی روشن و جذاب برای جلوه بیشتر استفاده کنید.

طرح چوب؛ زیبایی همیشگی

یک از نکاتی که همیشه زیبایی خود را دارد، چوب است. لازم نیست هزینه زیادی صرف کنید تا تمام وسایل را چوبی تهیه کنید. برخی از المان ها مانند ساعت دیواری، کنسول های چوبی، ظروف چوبی، تاب، میز، شلف دیواری، استند گلدان، کنسول، لوستر یا بسیاری از لوازم دیگر وجود دارند که می توانید یک یا چند مورد از آنها را چوبی تهیه کنید تا جلوه طبیعی و آرامش بخش زیادی را برای فضا ایجاد کنید.

هنگام خرید گل و گیاه طبیعی فراموش نشود

شاید خیلی از افراد بدون آنکه تاثیر مثبت گل و گیاهان در دکوراسیون داخلی را بدانند از آن در دکوراسیون به کار می برند. بهتر است هنگامی که در حال خرید هستید یک گلدان مناسب در کنار گل بسیار زیبا را نیز برای دکوراسیون منزل خود در نظر بگیرید. با این کار علاوه بر اینکه به زیبایی چیدمان خانه کمک کرده اید، به تامین اکسیژن بیشتر برای فضای منزل نیز دست یافته اید.

مبلمان و ناهارخوری مناسب

امروزه صنعت مبلمان سازی تنوعی از مدل ها را برای خرید طراحی می کند. باید در ابتدا برای خرید مبلمان این نکته را در نظر داشته باشید که چه سبکی از آن مد نظرتان است. سبک های مدرن گزینه های بسیار مناسب برای منازلی هستند که ابعاد کوچکی دارند.

برای اینکه بتوانید از حداکثر فضا استفاده کنید، بهتر است گزینه های ظریفی که برای سبک مدرن در نظر گرفته شده اند را انتخاب کنید.  

علاوه بر این موضوع اگر در رابطه با فضا، ابعاد بزرگی را دارید می توانید هر مبلمان کلاسیک مورد نظری که می پسندید را انتخاب کنید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که انتخاب رنگ مبلمان تقریبا تعیین کننده سبکی است که قرار است در انتخاب سایر وسایل داشته باشید.

انتخاب فرش

برای انتخاب فرش بهترین گزینه فرش هایی است که طیف رنگی مورد علاقه تان در آنها به کار برده شده است. از این طریق می توانید به دکوراسیونی منسجم دست یابید.

در فرش های سنتی رنگ های متعددی وجود دارند که طبق آنها می توانید وسایل را انتخاب کنید و در فرش های مدرن که اغلب کمی ضخیم تر هم هستند معمولا چند تک رنگ به کار برده می شود و برای سبک های مدرن مناسب تر هستند.

انتخاب وسایل برای دکور خانه

انتخاب دکوری ها

بعد از اینکه وسایل اصلی مانند مبل و فرش را تهیه کردید و تعیین کردید چه سبک و زمینه رنگ را می خواهید ادامه دهید، وقت انتخاب دکوری های مختلف است. کریستال ها همیشه یکی از مورد پسند ترین دکوری هایی هستند که انتخاب می شوند.

انواع ساده آنها برای سبک های مدرن مناسب است و انواع طرح دار آنها مانند طرح های یخی یا خورشیدی برای سبک های کلاسیک انتخاب می شود.

البته به این نکته توجه داشته باشید که در حالت کلی خیلی از افراد کریستال را برای دکوری نمی پسندند و ترجیح می دهند گزینه هایی مانند برنز، سنگی، چوبی و… را داشته باشند. در این مورد پیشنهاد می کنیم به سبکی که پیش گرفته اید نیز دقت کنید.

در آخر

برای انتخاب لوازم و وسایلی که برای چیدمان قرار است انتخاب کنید، دقت لازم را داشته باشید تا از بهترین کیفیت برخوردار باشند. از این طریق لوازم و وسایلی که دارید خیلی دیرتر شکل ظاهری خود را از دست می دهند.

مجله طراحی داخلی و بازسازی کوئیک سازه

کد خبر: ۱۱۶٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha