۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
افزایش قیمت محصولات سایپا به طور متوسط ۱۶ درصد است
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا:

افزایش قیمت محصولات سایپا به طور متوسط ۱۶ درصد است

سلیمانی، مدیرعامل گروه سایپا گفت: در محصولات این شرکت به طور متوسط میزان افزایش قیمت ۱۶ درصد بوده است.

به گزارش بازار، سیدجواد سلیمانی مدیرعامل سایپا گفت: تیبا ۲ از ۹۲ میلیون تومان به حدود ۱۰۶ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است و بر اساس برنامه ریزی‌ها تا پایان سال برای کلیه تعهدات که پیش فروش شده هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت. این مرحله آخرین افزایش قیمتی بوده که در ارتباط با تعهداتمان تا پایان سال داشتیم.

مدیرعامل سایپا گفت:طبق برنامه ریزی حداقل ۱۰ درصد افزایش تولید در سال جاری داریم و هر هفته برنامه عرضه خواهیم داشت.

سید جواد سلیمانی افزود: یکی از اهداف برنامه ریزی شده توسط وزارت صمت این است که بتوانیم علاوه بر تعهداتی که در طول سال جاری داریم افزایش تولید داشته باشیم؛ این میزان افزایش تولید را به صورت مداوم عرضه خواهیم کرد و هر چقدر بیشتر عرضه شود؛ بازار تحت کنترل قرار می گیرد و التهاب بازار کاهش پیدا می کند.

وی گفت: ما هر هفته برنامه عرضه خواهیم داشت و اعلام خواهیم کرد.

سلیمانی ادامه داد: برنامه ریزی شده حداقل ۱۰ درصد افزایش تولید در سال جاری داشته باشیم، سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار دستگاه تولید داشتیم و امسال به ۴۴۰ هزار دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد، ضمن این که از خودروهای کف پارکینگ هم حدود ۱۰ هزار دستگاه به بازار عرضه خواهد شد و در مجموع حدود ۵۰ هزار دستگاه تا انتهای سال افزایش عرضه خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: از هفته گذشته تا کنون افزایش تولید ۲۰۰ دستگاه در روز داشتیم و از تولید هفتگی ۷۵۰۰ دستگاه به ۸۵۰۰ دستگاه افزایش داشتیم و امیدواریم این روند تا پایان سال ادامه پیدا کند.

مدیرعامل سایپا تصریح کرد: درباره فک رهن خودروها هم حدود ۱۵۰ هزار مشتری داریم که سند در رهن دارند که از این تعداد ۳۰ هزار نفر بدهی یک میلیون تومانی و حدود ۱۲۰ هزار نفر هم حدود ۵۰ هزار تومان بدهی دارند که برنامه ریزی شده از امروز چهارشنبه مشتریان سایپا با مراجعه به سایت سایپا و نمایندگی ها اقدام لازم برای فک رهن را انجام دهند و تا الآن ۱۵۰۰ نفر اقدام کردند و امیدواریم مابقی افراد طی هفته های آینده اقدام کنند و اسناد در اختیار مردم قرار گیرد.

سلیمانی گفت: برنامه ریزی شده در سال جاری شاهین اتوماتیک را به بازار عرضه کنیم و نیم شاسی کاملاً ایرانی آریا هم تا کنون ۳۰ نمونه به تولید اولیه رسیده که در مرحله تست می باشد و برنامه ریزی شده تا پایان سال؛ تولید این محصول هم شروع شود، دو محصول جدید هم طراحی و نمونه سازی شده است؛ اول هاچ بک جدید به اسم اطلس و دوم سدان جدید که جایگزین خودروهای تیبای فعلی خواهد بود که به روزتر خواهد شد؛ البته وانت جدید را در دستور کار داریم که یک وانت بسیار زیبا با قیمت بسیار پایین تر عرضه خواهد شد، وانت دو کابین را خواهیم داشت و یک وانت جدید که جایگزین وانت نیسان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: میزان بدهی گروه سایپا به قطعه سازان حدود ۸ هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل سایپا تصریح کرد: برای اولین بار در خودروهای داخلی، گارانتی ۶۰ هزار کیلومتر را اجرایی کردیم یعنی سه سال گارانتی ارائه می دهیم.

کد خبر: ۱۱۶٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha