۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۳
خودروسازان به جای ارتقا کیفیت روی گرانی تمرکز دارند
نماینده مردم مهاباد در مجلس:

خودروسازان به جای ارتقا کیفیت روی گرانی تمرکز دارند

محمودزاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: خودروسازان شرایطی فراهم کردند که مردم ناچارند خودروی بی‌کیفیت را گران خریداری کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلال محمودزاده با انتقاد از افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو، گفت: بهای تمام شده تولید خودروهای داخلی به دلیل ناکارآمدی مدیریتی، وجود نیروی مازاد انسانی و... بالاست و خودروسازان به جای اینکه درصدد کاهش قیمت تمام شده تولیدات خود برآیند، با ادعای اینکه تولید با قیمت‌های کنونی زیان‌ده است، برای افزایش کارخانه‌ای قیمت خودرو تلاش می‌کنند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کیفیت نامطلوب خودروهای داخلی، افزود: خودروسازان قیمت خودروهای داخلی را بدون توجه به ارتقا کیفیت، افزایش می‌دهند؛ حمایت‌هایی که از خودروسازان داخلی صورت می‌گیرد، موجب شده که این شرکت‌ها برنامه‌ای برای بهبود کیفیت خودروهای تولیدی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزاران نفر در جاده‌ها به دلیل کیفیت نامطلوب خودروهای داخلی، جان خود را از دست می‌دهند، اضافه کرد: بالا بودن بهای تمام شده تولید خودرو و کیفیت نامطلوب خودروهای داخلی موجب شد که مجلس یازدهم درصدد ایجاد زمینه لازم برای واردات محدود به منظور ایجاد رقابت باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه با واردات خودرو، خودروسازان به سوی کاهش قیمت تمام شده می‌روند، ادامه داد: مادامیکه خودرو وارد کشور نشود، شاهد تلاش روزانه خودروسازان برای افزایش قیمت‌ها به بهانه رشد هزینه‌های تولید خواهیم بود، حال آنکه تمامی این هزینه‌ها شامل خرید قطعات، مواد اولیه، دستمزد و ... نیست و ناشی از مدیریت نادرست این شرکت‌ها است.

محمودزاده با بیان اینکه پیش از این قیمت خودرو سالانه افزایش می‌یافت اما در حال حاضر خودرو ماهانه گران می‌شود، تصریح کرد: خودرو طی دو سال اخیر به قدری گران شده که افرادی که درآمد متوسط یا پایین‌تر دارند، نیز نمی‌توانند خودروی بی‌کیفیت داخلی را نیز بخرند.

وی واردات محدود خودرو را راهکار ساماندهی صنعت خودروسازی و متعادل کردن قیمت‌ها دانست و افزود: خودروسازان نباید تاوان هزینه‌های بالای تولید که بسیاری از آنها مازاد است را از مردم دریافت کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: هرچند باید شرایطی فراهم شود که مردم قدرت انتخاب برای خرید خودرو را داشته باشند اما اکنون خودروسازان فضایی ایجاد کردند که مردم ناچارند خودروی بی کیفیت را گران خریداری کنند.

کد خبر: ۱۱۶٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha