۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
شاخص ۶۷.۶ درصدی وضعیت خدمات پس از فروش صنعت خودرو
دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت اعلام کرد

شاخص ۶۷.۶ درصدی وضعیت خدمات پس از فروش صنعت خودرو

امتیاز شاخص وضعیت خدمات پس از فروش صنعت خودرو در سال گذشته ۶۷.۶ درصد بوده است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، وضعیت ارزیابی خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه کننده خودرو در سال ۱۳۹۹ بر اساس دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات پس از فروش توسط دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت منتشر شد.

۵۱ شرکت در این راستا تحت ارزیابی قرار گرفتند که ۲۹ شرکت در حوزه خودروهای سبک(۱۵ تولیدکننده و ۱۴ وارداتی) و ۲۲ شرکت در حوزه خودروهای سنگین بوده اند.

امتیاز شاخص وضعیت خدمات پس از فروش صنعت خودرو در سال گذشته(بازه زمانی ارزیابی شده) ۶۷.۶ درصد است که متوسط صنعت سبک ۶۸.۹ درصد و متوسط صنعت سنگین ۶۳.۸ درصد می باشد.

در میان ۵۱ شرکت ارزیابی شده در سال ۱۳۹۹ هیچ یک موفق به کسب رتبه یک نگردید، اما برای نخستین بار یک شرکت در حوزه شاخص (امتیاز کل و نتیجه عملکرد) شرایط کسب رتبه یک را برآورد نموده است.

در این راستا ۳۷.۳ درصد شرکتها رتبه دو، ۲۵.۵ درصد از شرکتها رتبه سه و ۲۹.۴ درصد رتبه چهار را بدست آوردند.

همچنین در حوزه نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش نیز ۲۴۳۲ نمایندگی شامل ۲۰۱۰ نمایندگی خودروی سبک و ۴۲۲ نمایندگی خودروی سنگین مورد ارزیابی قرار گرفتند.

امتیاز وضعیت انطباق سیستم خدمات پس از فروش در سطح شبکه نمایندگی های مجاز ۸۵.۲ درصد بوده است که متوسط صنعت سبک ۸۶.۳ و متوسط صنعت سنگین ۷۶.۴ می باشد.

نتایج ارزیابی نمایندگی‌های مجاز شرکت‌های عرضه کننده خودرو در سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد استان‌های ایلام، گیلان و خراسان جنوبی بالاترین و استان‌های مرکزی، زنجان و قم پایین‌ترین میزان انطباق با الزامات قانونی را در بین شاخص‌های ارزیابی نمایندگی های مجاز داشتند.

کد خبر: ۱۱۶٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha