۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
مصرف گاز طبیعی در کردستان رکورد زد| دعوت از مردم برای صرفه جویی بیشتر
مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

مصرف گاز طبیعی در کردستان رکورد زد| دعوت از مردم برای صرفه جویی بیشتر

سنندج – مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به افزایش قابل توجه مصرف گاز طبیعی در این استان، گفت: با توجه به کاهش دمای هوا، مصرف گاز طبیعی در این استان طی چند روز اخیر با افزایش زیادی همراه بود.

احمد فعله گیری در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به کاهش قابل توجه دمای هوا در استان کردستان طی یک هفته اخیر، اظهار کرد: با کاهش میزان دمای هوا در استان کردستان، میزان مصرف گاز طبیعی نیز به شکل قابل ملاحظه ای افزایش یافت.

وی ادامه داد: استان کردستان به دلیل کوهستانی بودن دارای زمستان های سردی بوده و فصل سرد سال از اواسط مهر ماه آغاز می شود و گاهی بارش برف و نزولات آسمانی باعث قطع ارتباط و تردد اهالی روستاها و مناطق دوردست می گردد و تنها وسیله گرم کردن گاز طبیعی است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان افزود: مصرف کل استان کردستان تا پایان روز پانزدهم آبان ماه سال جاری برابر با ۱ میلیارد و ۷۲۸ میلیون متر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش شش درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به روند رو به رشد مصرف گاز طبیعی در استان کردستان، ادامه داد : مصرف گاز طبیعی کل استان کردستان تا پایان روز پانردهم آبان ماه در سال ۱۳۹۹ برابر با ۱ میلیارد و ۶۲۴ میلیون متر مکعب بوده است.

فعله گری آمار مقایسه ای نیمه اول آبان ماه نسبت به نیمه اول مهرماه را این گونه عنوان کرد و افزود : در نیمه اول مهرماه سال جاری میزان مصرف کل استان کردستان ۱۰۵ میلیون و ۲۶۸ هزار متر مکعب بوده که این آمار در نیمه اول آبان ماه به عدد  ۱۴۴ میلیون و ۴۵۷ هزار متر مکعب رسیده که افزایش مصرف ۳۷ درصدی را نشان می دهد.

وی  در مورد شکسته شده رکورد در سال جاری در میزان مصرف گاز طبیعی در استان کردستان، گفت: مصرف کل استان کردستان در روز دوشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب بوده که  ۴ میلیون و ۱۵۰ هرار متر مکعب آن مربوط به مصرف نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق سنندج بوده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان از مشترکان گاز طبیعی درخواست کرد که مصرف بهینه را مد نظر داشته و به هدف استراتژیک شرکت ملی گاز ایران که تحقق شعار ۱۸۲۱ یعنی رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد است کمک نمایند تا ضمن برخورداری از یارانه انرژی بیشتر و صرفه جویی اقتصادی گرما آرامش را به  منازل سایر هموطنان  هدیه نمایند.

کد خبر: ۱۱۶٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha