۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
برداشت ۲۱۵ هزار تن سیب از باغات اصفهان/خشکسالی متهم اصلی کاهش تولید
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

برداشت ۲۱۵ هزار تن سیب از باغات اصفهان/خشکسالی متهم اصلی کاهش تولید

اصفهان-رئیس زاده، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: پیش بینی می شود میزان برداشت سیب پاییزه استان اصفهان در سال جاری به حدود ۲۱۵ هزار تن برسد که نسبت به سال گذشته کمی افزایش داشته است.

احمدرضا رئیس زاده، در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: عملیات برداشت سیب پاییزه از اواسط شهریورماه در اصفهان آغاز شده است و تا نیمه آبان ماه ادامه دارد.

وی افزود: پیش بینی می شود میزان برداشت سیب پاییزه استان اصفهان در سال جاری به حدود ۲۱۵ هزار تن برسد که نسبت به سال گذشته کمی افزایش داشته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی‌ اصفهان تصریح کرد: سطح کل باغات استان اصفهان ۲۰ هزار و ۲۰۲ هکتار است که از این مقدار ۱۸ هزار هکتار به سیب های زردو قرمز پاییزه و بقیه به ارقام گلاب بهاره و پاییزه اختصاص دارد.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد از باغات استان اصفهان در شهرستان سمیرم واقع است و در شهرستان های شهرضا، دهاقان، تیران و کرون، نطنز و برخی شهرستانهای دیگر نیز باغات سیب در مساحت های کمتر وجود دارد.

رئیس زاده تصریح کرد: خشکسالی و کمبود آب در بخش عمده ای باغات سیب استان اصفهان عامل اصلی کاهش عملکرد در سالهای گذشته و سال جاری بوده است.

کد خبر: ۱۱۶٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha