۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
ایران با کسری ۷۰۰ هزار تن برنج در سال روبرو است
دبیر انجمن برنج ایران:

ایران با کسری ۷۰۰ هزار تن برنج در سال روبرو است

ساری- شایق، دبیر انجمن برنج ایران با اشاره به آزادشدن واردات برنج گفت: سالانه ۷۰۰ هزار تن برنج کسری داریم که باید با واردات تامین شود.

جمیل علیزاده شایق در گفتگو با خبرنگار بازار به اشاره به آزادشدن واردات برنج گفت:طبق قانون واردات برنج از اول مردادماه تا آبان ماه به دلیل فصل تولید و برداشت ممنوع شده بود و پس از آن تا مردادماه سال بعد واردات مجاز است.

وی با اظهار اینکه واردکنندگان طبق قانون در مدت تعیین شده مجاز به واردات برنج هستند، گفت: طبق برآورد اولیه صورت گرفته حدود ۷۰۰ هزار تن برنج در کشور کسری داریم که باید از طریق واردات تامین شود.

وی ادامه داد: از سال ۹۲ میزان واردات صورت گرفت بیش از میزان نیاز کشور صورت گرفت و به نظر می رسد در سال جاری حدود ۷۰۰ هزار تن وارد شود.

شایق گفت: انجمن برنج و وزارت جهاد کشاورزی معتقد است ۷۰۰ هزار تن پاسخگوی نیاز داخلی است و نباید بیش از این میزان واردات صورت گیرد.

دبیر انجمن برنج ایران درباره سلامت برنج های وارداتی هندی با اظهار اینکه وزارت بهداشت به وظیفه خود در این باره عمل می کند، گفت: سال ۹۲ با مشکل آلوده بودن برخ برنج های وارداتی روبرو بودیم که با همکاری علوم پزشکی مازندران و گیلان این مسئله حل شده بود و امیدواریم اینک نیز وزارت بهداشت به وظیفه خود عمل کند.

مازندران یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن برنج سالانه تولید می کند.

کد خبر: ۱۱۶٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha