۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
بزرگترین خودروسازان اروپایی بر اساس ارزش بازار+ جدول
یکه تازی فولکس در بازار کساد خودروی جهان

بزرگترین خودروسازان اروپایی بر اساس ارزش بازار+ جدول

بازارهای خودرو شرکت های اروپایی با ادغام و ورود به خودرو های الکتریکی دست خوش تغییرات جدی در چند سال اخیر شده است به نحوی که فولکس در صدر ۱۰ شرکت برتر خودرویی از لحاظ ارزش بازار قرار گرفته است.

بازار؛ گروه خودرو: فولکس واگن آلمان در ۳ نوامبر ۲۰۲۱ با ارزش ۱۴۴.۶ میلیارد دلار در صدر فهرست بزرگترین خودروسازان اروپایی از نظر ارزش بازار قرار گرفت و پس از آن "دایملر" در رده دوم قرار گرفت. دایملر  نیز با ارزش بازاری بیش از ۱۰۱ میلیارددلارسهم قابل توجهی را از ان خود کرده است.

این در حالی است که کمبود مداوم تراشه برای سازندگان یک چالش است و چشم انداز تحویل و فروش فولکس واگن را تحت تاثیر قرار داده است. البته منظور از تحویل  در شرکت فولکس نباید تداعی کننده زمان های یکسال و سه ساله  خودرو سازی های داخلی را تداعی کند.

اما بر اساس  اطلاعات سایت کمپانیزمارکت کب و استاتیستا جایگاه سوم  از آن بی‌ام و  است  که نتایج تجاری آن در سه ماهه سوم به دلیل افزایش فروش خودروهای الکتریکی و تعدیل قیمت‌ها فراتر از انتظارات بود، با این حال ارزش فولکس واگن هم بیش از دو برابر شد.

استیلانتیس که حاصل جمع و ادغام شرکت‌های خودروسازی پژو فرانسه و فیات – کرایسلر ایتالیا و آمریکا هستند نیز در جایگاه چهارم قرار گرفته است. تنها با اختلاف ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار وبا ارزش بازار ۶۳.۶ میلیارد دلار بعد از شرکت خودرو سازی بی ام و قرار دارد.

به گفته سازمان بین المللی خودروسازان (OICA) در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۷۸ میلیون خودرو در سراسر جهان فروخته شده است که ۱۲ میلیون کمتر از سال قبل است.

این کاهش می‌تواند به دلیل همه‌گیری «کووید-۱۹» و کمبود تراشه  از یک سو انتظار خریداران جهان برای تغییر خودروها از سوخت های فسیلی به هیبریدی و الکتریکی باشد که بر زنجیره‌های تامین و کارایی تولید در سراسر جهان و همچنین کاهش هزینه‌های اقتصادی تأثیر می‌گذارد.

بزرگترین خودروسازان اروپایی بر اساس ارزش بازار+ جدول

کد خبر: ۱۱۶٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha