۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
 دولت قبلی به مقوله اقتصاد دیجیتال بی توجهی کرد
رئیس سازمان نظام صنفی زنجان:

دولت قبلی به مقوله اقتصاد دیجیتال بی توجهی کرد

زنجان- آشوری، رئیس سازمان نظام صنفی زنجان گفت: در دولت قبلی به هیچ عنوان به مقوله اقتصاد دیجیتال پرداخته نشد و حتی وقتی برای برگزاری جلسات در این زمینه اختصاص پیدا نکرد.

افشین آشوری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در دولت قبلی به هیچ عنوان به مقوله اقتصاد دیجیتال پرداخته نشد و حتی وقتی برای برگزاری جلسات در این زمینه اختصاص پیدا نکرد، گفت: این در حالی است که از استاندار جدید زنجان انتظارات زیادی داریم.

وی با تاکید بر اینکه حمایت کردن از یک سرمایه‌گذار و کارآفرین نیاز به اقدام جسورانه دارد، تصریح کرد: ما در این دولت به مدیران متخصص و جسور نیاز داریم و یا حداقل مدیرانی که مشاوران متخصص و جسور داشته باشند؛ چرا که امروز زمان آن فرار رسیده است که اقدامات عاجل و جسورانه انجام دهیم.

رئیس سازمان نظام صنفی زنجان با اشاره به اینکه فعالان عرصه آی‌تی جوانانی فنی اما کم حوصله هستند، اظهار کرد: تکنولوژی حوصله‌بردار نیست، چون با سرعت در حال حرکت به سمت جلو است و اگر بخواهیم در این عرصه با حوصله حرکت کنیم، از سایر جوامع که در این زمینه با سرعت به سمت جلو حرکت می‌کنند، فاصله معنی‌داری پیدا خواهیم داشت.

آشوری با بیان اینکه زمانی می‌توان گفت که محرومیت‌زدایی به معنای واقعی کلمه اتفاق افتاده است که بتوانیم اشتغال ایجاد کرده و تولید ناخالص داخلی را افزایش دهیم، متذکر شد: پیش‌بینی می‌کنیم اگر حمایت‌های لازم در اقتصاد دیجیتال صورت گیرد، حداقل برای ۵ هزار نفر اشتغال‌زایی خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه جلسات متعدد، مدیران و تصمیم‌گران را فرسوده و کنش‌گران اقتصادی را نیز ناامید می‌کند، بیان کرد: فراموش نکنیم که صنعت فقط مشتمل بر کانی‌های فولادی و فلزی نیست و معتقدیم صنایع با تکنولوژی‌های جدید نیز در زمره صنعت قرار دارد.

رئیس سازمان نظام صنفی زنجان ادامه داد: این سئوال مطرح است که چرا به صنایع آلاینده و پرمصرف، انرژی‌های ارزان و با قیمت معقول اختصاص می‌یابد اما به صنایع نوینی چون صنعت استخراج رمزارز که در دور زدن تحریم‌ها از آن استفاده و ارزآوری مستقیم نیز برای کشور خواهد داشت، حمایت نمی‌کنیم.

کد خبر: ۱۱۶٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha