۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
افزایش قیمت هر تن قیر به ۱۱ میلیون تومان| اجرای پروژه های راهسازی سخت شد
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد

افزایش قیمت هر تن قیر به ۱۱ میلیون تومان| اجرای پروژه های راهسازی سخت شد

شکرچی زاده، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر تن قیر در بازار به ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان افزایش یافته گفت: این مساله بر اجرای پروژه های راهسازی تاثیر گذاشته است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: «محمد شکرچی زاده» در سیزدهمین همایش ملی  قیر، آسفالت و ماشین‌آلات افزود: در حالی که در دهه ۵۰ و ۶۰ بسیاری از کارخانه های قیر به دلیل پائین بودن قیمت تعطیل شدند هم اکنون قیمت آن چند برابر شده و قیمت هیچ کالایی به اندازه قیر افزایش نداشته است.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهارداشت: زمانی که در دهه ۸۰ قیر وارد بورس کالا شد، ناگهان قیمت هر تن آن به ۸۰۰ هزار تومان رسید و هم اکنون قیمت آن به ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان رسیده است.

به گفته شکرچی زاده، عدم نگهداری راه ها به دلیل افزایش قیمت قیر است در حالی که منابع مالی برای نگهداری راه ها به این اندازه افزایش نیافته و سازمان راهداری بودجه نگهداری حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر راه در کشور را ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: ما در مقابل حفظ و نگهداری راه های کشور در مقابل مردم مسئولیت داریم زیرا اگر نتوانیم کیفیت راه های خود را حفظ کنیم در این صورت شاهد افزایش حوادث رانندگی در راه های کشور خواهیم بود.

به گفته وی، امارها نشان می دهد که هم اکنون ۱۸۱ واحد تولید قیر داریم که ۴۲ واحد تولیدی گواهی کیفیت از مرکز تحقیقات دریافت کرده اند و از یک هزار و ۱۳۵ کارخانه آسفالت فقط ۵۰۹ واحد تولید آسفالت از مرکز تحقیقات، گواهی کیفیت را دریافت کرده اند.

کد خبر: ۱۱۶٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha