۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
افزایش ۱۰ برابری تولید میگو به شیوه فوق متراکم در بوشهر
استاندار بوشهر خبر داد:

افزایش ۱۰ برابری تولید میگو به شیوه فوق متراکم در بوشهر

بوشهر- استاندار بوشهر از افزایش ۱۰ برابری تولید میگو به شیوه فوق متراکم در بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی زاده ظهر امروز در نشست با سرمایه‌گذاران پروژه‌های آبزی‌پروری در استان بوشهر با اشاره به جذابیت‌های دریا در حوزه اقتصادی اظهار داشت: اقتصاد دریایی در استان بوشهر جایگاه خاصی دارد و امسال تلاش می‌کنیم بیشترین اشتغال را در این عرصه ایجاد کنیم.

وی افزود: در بحث پرورش میگو، اراضی ارزشمندی جانمایی و یا پیش‌بینی شده و از سرمایه گذاران می‌خواهم به طور جدی در پرورش میگو به شیوه جدید فوق‌متراکم مشارکت کنند.

استانداربوشهر از افزایش ۱۰ برابری تولید میگو به شیوه فوق متراکم خبر داد و خاطر نشان کرد: با اجرای طرح پرورش میگو به شیوه فوق‌متراکم، تولید میگو در هر هکتار به ۳۰ هزار تن افزایش می‌یابد و این در حالی است که در سایت‌های معمولی، هر هکتار ۳ هزار تن تولید میگو دارد.

محمدی‌زاده تصریح کرد: طرح پرورش میگو به شیوه فوق متراکم مورد تایید متخصصان است و علاوه بر صرفه ده برابری اقتصادی و اشتغال زایی، در بحث محیط زیستی نیزبسیار اثربخش است.

استاندار بوشهر در ادامه به اجرای طرح پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و افزود: این طرح دارای صرفه اقتصادی بالایی است و جذابیت مناسبی برای سرمایه گذاران خواهد داشت.

وی همچنین خواستار استفاده بهینه از فاضلاب در فضای سبز شد و بیان کرد: اکنون روزانه ۳۵ هزار متر مکعب آب از محل فاضلاب بوشهر تولید می‌شود که می‌توان در ایجاد فضای سبز و کشت درختان نوکال استفاده کرد.

کد خبر: ۱۱۶٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha