۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
اراضی ۹۰۰ شهر برای تولید مسکن شناسایی شد
وزیر راه و شهرسازی:

اراضی ۹۰۰ شهر برای تولید مسکن شناسایی شد

قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: در اجرای قانون جهش تولید مسکن اراضی حدود ۹۰۰ شهر برای اجرای این قانون شناسایی شده‌ است.

بازار، گروه راه و مسکن: رستم قاسمی در حاشیه سیزدهمین همایش ملی  قیر، آسفالت و ماشین‌آلات در مرکزتحقیقات ساختمان، راه و مسکن در گفتگو با خبرنگاران افزود: خوشبختانه در یک سامانه شفاف اطلاعات زمین، محدوده و کاربری آن در دسترس قرار گرفته و تا یک ماه آینده اطلاعات بانک زمین در کل کشور تکمیل می‌شود.  

وی با بیان اینکه برای اجرای نهضت ملی مسکن هم اکنون حدود ۹۰۰ هزار نفر ثبت ‌نام  کرده‌اند، گفت: اگر ثبت نام در این طرح تمام شهرهای کشور انجام شود بیش از ۴ میلیون نفر ثبت نام کننده خواهیم داشت و هم اکنون نیز عملیات احداث حدود ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در حال شروع است.

وی تاکید کرد: در این راستا ما باید در سال اول احداث بیش از یک میلیون واحد مسکونی را آغاز و برنامه ما این است در گام اول احداث ۲ میلیون واحد مسکونی و گام بعدی احداث ۲ میلیون واحد دیگر در دستور کار باشد.

وی گفت: هفته پیش در شورای پول و اعتبار اعطای ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن در سال ۱۴۰۰ مصوب شد و برای اجرا به همه  به بانک‌های کشور ابلاغ شد واگر بانک ها پرداخت نکنند، ۲۰ درصد جریمه مالیاتی خواهند داشت.

به گفته وی، با بنیاد مسکن نیز برای احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی توافق شده است و بر اساس قانون در طرح ملی مسکن خانم‌های مجرد بالای ۳۵ و زنان مجرد سرپرست خانواده می‌توانند برای دریافت واحدهای مسکونی ثبت نام کنند.

قاسمی بیان کرد: قرار است برای هر واحد مسکونی در تهران ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات ۲۰ ساله به افراد واجد شرایط در این طرح پرداخت شود.

کد خبر: ۱۱۶٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha