۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
فروش ۳۰ درصد قیر صادراتی ایران کمتر از قیمت فوب خلیج فارس
مشاور وزیر راه و شهرسازی خبر داد

فروش ۳۰ درصد قیر صادراتی ایران کمتر از قیمت فوب خلیج فارس

میر شفیع، مشاور وزیر راه وشهرسازی در امور زیربنایی و طرح‌های ویژه گفت: ۳۰ درصد قیر صادراتی کشور کمتر از قیمت واقعی آن در فوب خلیج فارس به فروش می رسد.

بازار، گروه راه و مسکن: «سیدحسین میرشفیع» در سیزدهمین همایش ملی قیر، آسفالت و ماشین‌آلات در مرکز تحقیقات ساختمان، راه و مسکن افزود: با بیان اینکه سالانه ۶ میلیون تن قیر در کشور تولید می شود، افزود: بین ۲ تا ۲.۵ میلیون تن از این قیر به مصرف داخلی می رسد و مابقی آن صادر می شود.

مشاور وزیر راه وشهرسازی در امور زیربنایی و طرح‌های ویژه تاکید کرد: برای ارتقا کیفیت قیر، اسفالت و ساخت در کشور، نوسازی تجهیزات این صنعت و آموزش نیروی انسانی این بخش، باید مورد توجه جدی قرار گیرد، زیرا با تمام تلاشی که انجام می شود اگر نیروی انسانی نتواند در اجرای اسفالت روش های جدید را بکار ببرد لطمه بزرگی به کشور وارد می شود.

ضرورت ارتقا کیفیت قیر و آسفالت در کشور
میرشفیع با بیان اینکه ارتقا کیفیت قیر و اسفالت درکشور بسیار ضروری است، اظهار داشت: ارتقا کیفیت آسفالت در راه های کشور به کیفیت قیر بر می گردد که نیروی انسانی بتواند به موقع از آسفالت و یا قیر در پروژه های راهسازی با روش های نوین استفاده کند.

مشاور وزیر راه وشهرسازی در امور زیربنایی و طرح‌های ویژه بر انجام کنترل کیفیت قیر و اسفالت در اجرای پروژه ها تاکید کرد و گفت: کنترل و مدیریت مصرف قیر و اسفالت در حوزه اجرایی می تواند در کیفیت اجرای آسفالت در راه های کشور را ارتقا دهد.

کیفیت ۵۹ کارخانه آسفالت سازی در کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند
این مقام مسئول در وزارت راه وشهرسازی بیان کرد: کیفیت ۵۹ کارخانه اسفالت سازی در کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند ولی این کنترل نشان داد که ما به نوسازی تجهیزات تولید اسفالت و آموزش اپراتورها در کشور توجهی نداریم.

مشاور وزیر راه وشهرسازی در امور زیربنایی و طرح‌های ویژه اظهار داشت: اگر هم کیفیت قیر و اسفالت خود را ارتقا دهیم ولی نیروی انسانی  و ایراتورهای ناآگاه می توانند تمام اقدامات ما را از بین ببرند.

یکی از مشکلات ما در صنعت قیر و راهسازی عدم قطعیت تحویل به موقع قیر و اسفالت است و این مساله آزاردهنده بسیاری از فرصت ها را از ما می گیرد، زیرا ما برای مصارف دولتی باید بتوانیم قیر مورد نیاز را به موقع دریافت کنیم و ثبات مقررات در این زمینه می تواند بسیاری از مشکلات ما را برطرف کند

میرشفیع خواستار ثبات در تولید و تحویل قیر برای اجرای پروژه های عمرانی شد و گفت: یکی از مشکلات ما در صنعت قیر و راهسازی عدم قطعیت تحویل به موقع قیر و اسفالت است و این مساله آزاردهنده بسیاری از فرصت ها را از ما می گیرد، زیرا ما برای مصارف دولتی باید بتوانیم قیر مورد نیاز را به موقع دریافت کنیم و ثبات مقررات در این زمینه می تواند بسیاری از مشکلات ما را برطرف کند.

سیزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات ۱۸ و ۱۹ آبان با حضور وزیر راه وشهرسازی، معاونان و مدیران وزات راه و شهرسازی و سازمان ها و شرکت های تابعه در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود.

دراین همایش ملی چالش‌های پیش‌روی تولید و مصرف قیر در پروژه‌های عمرانی کشور مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و  در نشست‌های تخصصی آن کارشناسان، مسئولان و متخصصان کشور آخرین وضعیت مصرف قیر و اسفالت را بررسی می کنند.

بررسی تولید قیر وفرآورده‌های قیر، مخلوط‌های آسفالتی، تحلیل وطراحی روسازی، مدیریت روسازی و روش‌های نگهداری و بهسازی، توسعه پایدار در صنعت قیر و آسفالت (بازیافت آسفالت و ...)، فناوری‌های نوین و ماشین‌آلات و روش‌های اجرایی، نظام فنی و اجرایی، تثبیت لایه‌ها و روسازی‌های مرکب، ایمنی در ساخت و نگهداری و بهره ‌برداری از روسازی از مهم ترین محورهای برگزاری این همایش است.

کد خبر: ۱۱۶٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha