۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴
تاکید بر کشت قراردادی پنبه| کشاورزان هدفمند تولید کنند
مدیرکل دفتر پنبه وزارت جهاد کشاورزی:

تاکید بر کشت قراردادی پنبه| کشاورزان هدفمند تولید کنند

مانه و سملقان- مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و صنعتی وزارت جهاد کشاورزی بر نهادینه شدن کشت قراردادی پنبه بین کشاورزان در سطح کشور تاکید کرد و گفت: کشاورزان باید با هدف این محصول را کشت کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، ابراهیم هزارجریبی شامگاه سه شنبه در پایان سفر یک روزه خود به خراسان شمالی و بازدید از مزارع پنبه مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه پنبه‌کاران از سوی کارخانه‌ها در تأمین بذر و کود نیز مورد حمایت قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: کشت قراردادی باید در سطح کشور بین کشاورزان نهادینه شود و صنایع نیز برای توسعه این نوع کشت و افزایش راندمان تولید با ارائه آموزش ترویجی و انتقال دانش و علم به کشاورزان کمک کنند.

وی با بیان اینکه در خصوص حمایت‌های دولت برای بخش صنایع برای کشت قراردادی تدوین‌شده و در این مهم حمایت‌هایی که برای بخش صنایع وجود دارد، افزود: حمایت‌هایی که صنایع باید از کشاورزان داشته باشند مطالبی آمده است.

مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی  بابیان اینکه هر بذری زیرخاک می‌رود باید با برنامه‌ همراه شود، گفت: کشاورزان باید با هدف کشت کنند و بدانند که چه محصولی به چه میزان برای چه کسی و یا چه کارخانه‌ای تولید کنند، نباید کشاورزان بدون برنامه‌ریزی کشت داشته باشند چراکه در فصل فروش با مشکل مواجه خواهند شد.

هزارجریبی در سفر یک‌روزه خود از کارخانه پنبه‌پاک‌کنی طلای سفید در شهرستان مانه سملقان و همچنین برداشت مکانیزه پنبه مزرعه طلای سفید واقع در روستای کیکانلو بازدید کرد.

کد خبر: ۱۱۶٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha