۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
۴۰ درصد از بیکاران کشور فارغ التحصیل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی هستند
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

۴۰ درصد از بیکاران کشور فارغ التحصیل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی هستند

سنندج - معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کردستان ضمن تاکید بر لزوم توجه به کارآفرینی، گفت: آمارهای اعلام شده از سوی مسئولان نشان می دهد که ۴۰ درصد از مجموع بیکاران در کشور فارغ التحصیل دانشگاه ها هستند.

کیومرث کرمی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به وضعیت بیکاری در کشور و لزوم توجه به این مهم به عنوان یکی از اولویت های مهم در کشور، اظهار کرد: بررسی وضعیت جامعه بیکار در کشور یکی از نیازهای ضروری است.

وی با اشاره به افزایش بیکاران در میان افراد تحصیل کرده و دانشگاهی، ادامه داد: براساس مرکز آمار ایران متاسفانه ۴۰ درصد بیکاران کشور فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند و برای خروج از این چالش، باید فکر چاره راهی کارساز و اصولی باشیم.

وی به تشریح نقش و هدف دانشگاه ها در چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: دانشگاه ها در دهه اول انقلاب اسلامی نقش آموزشی داشتند و به همین دلیل فعالیت های خوبی در این راستا دنبال و پیگیری شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان افزود: با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در بخش توسعه فعالیت های آموزشی، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در کشور در دهه دوم در کنار آموزش به موضوع پژوهش نیز پرداختند.

کرمی با اشاره به رویکرد دانشگاه ها در دهه سوم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: از اوایل دهه سوم بعد از پیروزی انقلاب، کارآفرینی در حوزه دانشگاه‌ها ورود پیدا کرد و توجهی ویژه به این مهم صورت گرفت.

وی با اشاره به لزوم تقویت این مهم و تلاش برای توجه به مسئله کارآفرینی در دانشگاه ها و سایر بخش های جامعه، بیان کرد: توجه به کارآفرینی و تقویت آن بهترین راهکار برای کاهش جامعه بیکار و رشد اشتغال در کشور به شمار می رود.

وی در ادامه به رویکرد چهار دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در کشور اشاره کرد و افزود: در دهه چهارم دانشگاه ها جامعه محور شدند و خوشبختانه در دهه پنجم شاهد این هستیم که دانشگاه ها به سمت تمدن سازی و توسعه کشور روی آورده اند.

راه اندازی پارک های علم و فناوری در کشور بهترین فرصت برای بیکاری است

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی مراکز کارآفرینی و پارک های علم و فناوری و تقویت مباحث مرتبط با این مهم در کشور، یادآور شد: راه اندازی و ایجاد مراکز کارآفرینی، مراکز کاریابی و پارک های علم و فناوری در دانشگاه ها یکی از اثرات این مهم است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان به تلاش‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای توسعه کارآفرینی اشاره کرد و افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته اعتبار دانشگاه ها نزد خانواده ها کم شده بود که با تلاش‌های وزارتخانه شاهد اعتماد دوباره به دانشگاه ها هستیم و باید این رویکرد همچنان ادامه داشته باشد.

وی ضمن آمادگی دانشگاه کردستان برای انجام رسالت های مختلف در زمینه کارآفرینی، اظهار کرد: پیوند بین علم و مسائل مربوط به کارآفرینی و اشتغال یکی از نیازهای اصلی در کشورماست و دانشگاه ها می توانند در این زمینه اقدامات و فعالیت های بسیار خوبی را اجرایی کنند.

کد خبر: ۱۱۶٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha