۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵
۹ هزار تن گاز مایع در اردبیل به صورت الکترونیکی توزیع شد
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اردبیل:

۹ هزار تن گاز مایع در اردبیل به صورت الکترونیکی توزیع شد

اردبیل- مدنی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل گفت: برای خانوارهایی که فاقد گاز طبیعی بوده و یا مصرف کننده نفت سفید هستند، توزیع گاز مایع برای آنها به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

سید حجت مدنی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار طرح توزیع الکترونیک گاز مایع را به منظور ساماندهی توزیع گاز مایع، شفاف‌سازی مصرف‌کنندگان مجاز گاز مایع، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و رفاه شهروندان در راستای رعایت حقوق شهروندی اعلام کرد و اظهار داشت: بر این اساس در ۲۱۶ روز گذشته از سال، هشت هزار و ۷۳۳ تن گاز مایع در سراسر استان تامین و توزیع شده که با آنالیز و مقایسه مصرف این فرآورده در این مدت در قیاس با مدت مشابه سال قبل، ۱۲ درصد کاهش مشاهده می‌شود.

مدنی تاکید کرد: شهروندانی که دارای شرایط احراز جهت دریافت سوخت گاز مایع هستند، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود از طریق سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی به آدرس newtejaratasan.niopdc.ir اقدام کنند.

وی گفت: خرید گاز مایع با قیمت مصوب وزارت صمت از طریق دستگاه های کارتخوان و دریافت رسید امکان‌پذیر است.

توزیع ۵۴۷ میلیون لیتر سوخت در استان اردبیل
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل گفت: در هفت ماهه سال جاری نزدیک به ۵۴۷ میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی مایع شامل بنزین، نفت سفید، نفتگاز و نفتکوره در منطقه اردبیل توزیع شد.

مدنی درباره تامین و توزیع سوخت استان بیان کرد: این میزان فرآورده در سال ۱۴۰۰ و از ابتدای سال تا پایان مهر ماه در استان اردبیل و دیگر مناطق زیر پوشش سوخت این منطقه مصرف شده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۵.۵ درصد افزایش مشاهده می‌شود.

وی درباره مصرف سوخت بنزین اعم از معمولی، سوپر و یورو ۴، در بازه زمانی فوق نسبت به همین مدت در سال ۹۹ گفت: با آنالیز و قیاس ارقام امسال و سال قبل افزایش ۱۴ درصد داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل تصریح کرد: مصرف نفتگاز هم در ۲۱۶ روز سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حکایت از برابری برداشت با سهمیه تعیین شده دارد.

مدنی از کاهش ۱۵ درصد نفت سفید و ۲۸ درصد نفتکوره هم در همین مدت نسبت به سال ۹۹ خبر داد و افزود: میزان درصد مصرف فرآورده های نفتی در بازه زمانی فوق در بخش های حمل و نقل ۶۵ درصد، حرارتی ۳ درصد، برق ۱۹ درصد، کشاورزی ۱۰ درصد، صنایع ۱ درصد و پروژه ها ۲ درصد است.

سهم ۳۸ درصد سی‌ان‌ جی در سبد سوخت خودروهای استان اردبیل
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل گفت: ۳۸ درصد سوخت خودروها در استان به گاز طبیعی اختصاص دارد، به طوری که مصرف این سوخت پاک در ۲۱۶ روز گذشته از سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۴۰ میلیون متر مکعب بوده و در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۵.۴ درصد رشد داشته است.

مدنی اظهار کرد: استان اردبیل به لحاظ مصرف سی ان جی به عنوان سوخت خودرو جزو استان های پیشرو در کشور محسوب شده و میانگین مصرف این فرآورده در استان از میانگین سوخت کشور بالاتر است.

وی با اشاره به پتانسیل تولید گاز طبیعی فشرده در کشور تصریح کرد: تلاش شده سهم گاز طبیعی در سبد سوخت کشور افزایش یابد و از سوی دیگر با توجه به اینکه شبکه گاز در سراسر استان گسترده شده امکان استفاده از این سوخت بعنوان سوخت خودروها وجود دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل افزود: با دارا بودن ۶۹ باب جایگاه عرضه سی ان جی در سطح استان به طور میانگین روزانه ۶۴۸ هزار متر مکعب گاز طبیعی فشرده به خودروهای گاز سوز در سراسر استان تحویل داده شده است.

۲ هزار و ۹۰۰ خودروی عمومی در استان اردبیل دوگانه‌سوز شد
وی گفت: از زمان آغاز اجرای طرح رایگان دو گانه سوز کردن خودروهای عمومی تاکنون، نزدیک به دو هزار و ۹۰۰ خودرو در سطح منطقه دو گانه شوز شد.

مدنی گفت: تاکنون سه هزار و ۵۲۵ دستگاه خودرو در سامانه gcr.niopdc.ir برای تبدیل به دوگانه‌سوز در سطح منطقه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد دو هزار و ۸۸۰ خودرو دو گانه سوز شدند و ۶۴۵ دستگاه خودروی دیگر در صف تبدیل هستند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل با اشاره به آغاز دوگانه‌سوز کردن خودروهای مسافر بر اینترنتی افزود:طرح تبدیل خودروهای مسافر بر شخصی به دوگانه‌سوز با اولویت ماشین‌های پرمصرف و اعطای یارانه از ماه‌های قبل شروع شده و بر اساس آن حدود ۷۵ درصد از هزینه تبدیل به صورت یارانه دولتی پرداخت می‌شود.

مدنی ادامه داد: برای خودروهای شامل طرح، پیامک واجد شرایط بودن استفاده از این طرح ارسال می‌شود و مالکان خودروها می‌توانند با مراجعه به سایت اشاره شده، نسبت به ثبت‌نام و نوبت‌گیری در کارگاه‌های مجاز تبدیل اقدام کنند.

کد خبر: ۱۱۶٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha