۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
شرایط تعاونی‌های صیادی مازندران بحرانی است
مدیرکل شیلات مازندران:

شرایط تعاونی‌های صیادی مازندران بحرانی است

بابلسر- اسحاقی، مدیرکل شیلات مازندران شرایط شرکت‌های تعاونی صیادی استان بحرانی است، گفت: برخی توان پرداخت حق بیمه ماهانه را ندارند.

حسن اسحاقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه در روزهای اول صید شاهد افزایش صید در سبد بهره برداران بودیم، افزود: بیش از ۳۰۵ تن انواع ماهیان استخوانی طی ماه گذشته در استان صید شده است.

وی تغییر جریانات آب و هوایی را از جمله دلایل نوسانات در میزان صید یاد کرد و گفت: جامعه صیادان و پره دارای مطالباتی به حق از جمله حق انتفاع ۱۰ درصدی، تعدیل و تثبیت و شغل صیادی و سخت وزیان آور شمردن شغل صیادی هستند.

مدیرکل شیلات مازندران با اظهار اینکه برای سخت و زیان آور شمردن شغل صیادی طی نشستی که با معاونت استانداری داشتیم، گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری این مصوبه عملیاتی و اجرایی شود.

اسحاقی با بیان اینکه باید تولیدات جهاد کشاورزی از تخفیف ۱۰ درصدی حق بیمه برخوردار شوند ولی متاسفانه صیادان استان از چنین مزیتی محروم هستند، گفت: تثبیت و تعدیل شغل صیادی در استان نیازمند تامین اعتبار لازم است و باید در این حوزه برنامه ریزی شود.

وی یادآور شد: تعدیل شغل صیادی در استان های همجوار انجام شد ولی همچنان صیادان استان از این مصوبه محروم هستند و با توجه به شرایط اقتصادی باید در این زمینه برنامه ریزی شود.

مدیرکل شیلات مازندران با اظهار اینکه بسیاری از شرکت های تعاونی صیادی استان توجیه اقتصادی ندارند، گفت: بسیاری از ۵۴ شرکت تعاونی صیادی باید تعدیل شوند زیرا در غیر این صورت شرکت های تعاونی عاقبت خوبی نخواهند داشت و شرایط صیادان پره و کلیکا بحرانی است.

اسحاقی گفت: برخی از شرکت های تعاونی توان پرداخت حق بیمه خود را ندارند.

کد خبر: ۱۱۶٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha