۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵
تولید ۵۰۰ هزار دستگاه ماشین لباسشویی تا پایان امسال در قم
رئیس سازمان صمت قم خبر داد؛

تولید ۵۰۰ هزار دستگاه ماشین لباسشویی تا پایان امسال در قم

قم- سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: تا پایان امسال تعداد ۵۰۰ ‌هزار دستگاه ماشین لباسشویی در واحدهای صنعتی قم تولید می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صمت قم، محمود سیجانی گفت: قم در زمینه تولید انواع لوازم‌خانگی در سطح کشور دارای جایگاه بالایی است و بهره‌برداران بسیاری با نام‌های تجاری معتبر و معروف در شهرک‌های صنعتی استان قم این محصول‌ها را تولید می‌کنند.

وی افزود: در همین رابطه و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال ۵۰۰ هزار دستگاه ماشین لباسشویی در قم تولید خواهد شد که واحدهای صنعتی تولیدکننده لوازم‌خانگی فعال در استان تا پایان مهرماه با تولید ۳۴۶ هزار دستگاه از این محصول توانسته‌اند،‌ حدود ۷۰ درصد برنامه مورد نظر را محقق کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: با تلاش صورت گرفته، میزان تولید استان در این بخش تا پایان سال حتی از ۵۰۰ هزار دستگاه نیز فراتر می‌رود و این موضوع نشان‌دهنده ظرفیت‌های مناسب واحدهای تولید کننده لوازم‌خانگی استان برای پاسخ به نیازهای بازار داخلی و خنثی سازی اثر تحریم‌هاست.

وی گفت: هدف‌گذاری استان در این بخش ابتدا تأمین نیاز بازار داخل و سپس صادرات محصول‌های تولید شده به بازارهای جهانی است که با توجه به کیفیت بالای این محصول‌ها به طور حتم مورد استقبال مشتریان در سایر کشورها نیز قرار خواهد گرفت.

سیجانی با اشاره به این‌که مسیر حرکت صنعت لوازم خانگی در قم بسیار پرشتاب است، بیان کرد: راهبرد مسئولان استان توسعه همه‌جانبه این بخش مهم صنعتی است و به همین خاطر از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در زمینه تولید لوازم خانگی در قم حمایت خواهد شد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

کد خبر: ۱۱۶٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha