۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
شرکت‌های دانش بنیان به تولید کارت ملی ورود کنند
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس:

شرکت‌های دانش بنیان به تولید کارت ملی ورود کنند

تبریز- عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت های دانش بنیان و محققان جوان کشور برای تولید کارت های ملی هوشمند وارد عرصه شده و همت کنند.

به گزارش بازار، احمد علیرضابیگی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به توانایی شرکت های مختلف دانش‌بنیان‌ کشور و به خصوص آذربایجان شرقی و تبریز، افزود: دولت باید در این راستا از شرکت‌های دانش بنیان بخواهد تا راهی برای تولید مواد اولیه تهیه کارت‌های ملی هوشمند بیندیشند، این ظرفیت در کشور وجود دارد.

وی مساله تحریم ها را توجیه خوبی برای عدم صدور کارت‌های ملی هوشمند ندانست و اظهار داشت: اینکه سازمان ثبت احوال اعلام می کند عدم تحویل کارت های ملی و صدور آن به دلیل تحریم و دارا نبودن مواد اولیه است به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

علیرضابیگی با اشاره به مشکل تهیه چیپ برای کارت های ملی، ادامه داد: در برنامه پنج ساله ششم تکلیف اساسی برای دولت در این خصوص تعیین و تأمین منابع لازم هم پیش بینی شده است، اما باید چیپ کارت نیز در کارت های هوشمند ملی تعبیه شود و هم زمان باید سامانه و کارتخوان های لازم نیز تعیین شود که بعد از صدور کارت های باقی مانده بتوان از قسمت هوشمند کارت ملی نیز استفاده کرد.

وی با اشاره به عدم تحویل کارت ملی‌های جدید به بیش از ۱۰ میلیون نفر از جمعیت کشور، یادآور شد: مردم درباره عدم تحویل کارت ملی دغدغه دارند، زیرا کاغذهایی که به جای کارت ملی به آنها تحویل شده کارایی و تأثیر کارت ملی را ندارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با لحاظ اینکه مقرر بود روند صدور کارت های ملی جدید سه سال پیش خاتمه یابد اما همچنان موضوع بلاتکلیف مانده، پیگیر است تا هرچه سریع تر این کار به پایان برسد.

علیرضابیگی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان داخلی می توانند مواد اولیه مورد نیاز برای صدور کارت ملی را مهیا کنند، افزود: صرفا نیاز به درخواست از سوی وزارت کشور و سازمان ثبت احوال و همت شرکت های دانش بنیان است چرا که این توجیه پذیرفتنی نیست که به دلیل تحریم نتوانیم یک کارت صادر کنیم.

کد خبر: ۱۱۶٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha