۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
لزوم عقد قرارداد بین مشتری و قناد برای پخت شیرینی‌های سفارشی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

لزوم عقد قرارداد بین مشتری و قناد برای پخت شیرینی‌های سفارشی

همدان - ارغوان، رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان استان همدان بر لزوم عقد قرارداد بین مشتری و قناد برای پخت شیرینی های سفارشی تاکید کرد و خواستار توجه مشتریان به این موضوع شد.

محمد ارغوان در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در یک برهه زمانی شیرینی خشک فروش بالایی داشت اما در حال حاضر مردم بیشتر به مصرف شیرینی های تر گرایش پیدا کرده اند، عنوان کرد: هم اکنون سرانه مصرف از ۱۰۰ گرم به ۲۰۰ گرم رسیده و شاهد سفارش گیری های کیک یخچالی هستیم.

وی با اشاره به این موضوع بر الزام وجود قرارداد برای شیرینی های سفارشی در استان همدان تاکید کرد و گفت: عرضه یک سری از شیرینی ها خارج از نرخ نامه و به صورت توافقی است؛ بطور مثال کیک های سفارشی که از قبل سفارش داده می شود و در این مسیر خود مشتری تعیین می کند که چه مواد اولیه ای در نظر دارد که در پخت کیک لحاظ و استفاده شود روی قیمت اثر می گذارد اما اگرچه این مهم به صورت توافقی است ولی لازمه این کار آن است که حتماً با عقد قرارداد وارد کار شوند.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان استان همدان عنوان کرد: اگر بین مشتری و فروشنده قراردادی تنظیم نشده باشد در صورت هرگونه شکایتی از سوی مشتریان نمی توان آن را پیگیری کرد بنابراین باید قراردادی به امضای دو طرف رسیده باشد که این قرارداد به صورت دوبرگی بوده و باید به امضای هر دوطرف قرارداد اعم از مشتری و واحد صنفی برسد.

متاسفانه اکثر مردم در هنگام سفارش شیرینی توجهی به موضوع عقد قرارداد ندارند و عدم عقد قرارداد باعث می شود اگر مواردی از تخلف پیش آید قابل پیگیری نباشد

ارغوان با هشدار نسبت به این موضوع مطرح کرد: متاسفانه اکثر مردم در هنگام سفارش شیرینی توجهی به موضوع عقد قرارداد ندارند و عدم عقد قرارداد باعث می شود اگر مواردی از تخلف پیش آید قابل پیگیری نباشد؛ بدین سان، در این خصوص از همشهریان خواهشمندیم که در هنگام مراجعه به واحد صنفی و سفارش شیرینی به عقد قرارداد توجه کنند.

وی در ادامه صحبت های خود عنوان کرد: شیرینی هایی از قبیل شیرینی پاپیونی، شیرینی زبان و شیرینی گل محمدی (دانمارکی سابق) برای رعایت حال اقشار آسیب پذیر جامعه با قیمت مصوب و به صورت ارزان در تمامی قنادی ها عرضه می شوند.

ارغوان با بیان اینکه به تازگی تفاهم نامه ای بین اتحادیه و بانک سامان به امضاء رسیده است، یادآور شد: طبق این تفاهم نامه اصناف و واحدهای قنادی جهت گرفتن تسهیلات دو میلیارد ریالی (۲۰۰ میلیون تومان) و تسهیلات جهت انجام کارها به بانک معرفی می شوند و تسهیلات بدون ضامن در اختیار اصناف قرار می گیرد که در این راستا صاحبان قنادی ها باید کپی قرارداد سرقفلی مغازه و سند ملکیت را به بانک ارائه کنند.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل فروشان استان همدان تشریح کرد:  این تسهیلات به چهار عنوان اراه می شود که یا به صورت وام مضاربه ای و  یا جهت خرید دستگاه است که بازپرداخت آن ۳۶ ماهه خواهد بود و یا اینکه کارت اعتباری تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در اختیار اعضاء قرار می گیرد.

وی گفت: درخصوص کارت اعتباری باید تاکید کنیم که هر زمان پول از کارت اعتباری برداشت شودمثلاً یک میلیون تومان به همان میزان سود به آن تخصیص می یابد و همچنین اگر  پول را برگردانند، سود تخصیص یافته قطع می شود و تا مدت زمان ۹ ماه واحد صنفی می تواند از کارت اعتباری استفاده کند.

ارغوان در پایان این گفتگو مطرح کرد: اگر تسهیلات ارائه شده به صاحب قنادی ها جهت خرید دستگاه باشد، باز پرداخت وام به صورت اقساط دستگاه خریداری شده طی ۳۶ ماه متوالی از سوی صاحب واحد صنفی پرداخت می شود اما اگر تسهیلات به صورت کارت اعتباری باشد، بازپرداخت آن طی دوره های ۶ ماهه، ۹ ماهه و ۱۲ ماهه متغیر است.

کد خبر: ۱۱۶٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha