۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
وعده آبی ۵ هزار میلیارد تومانی برای سال جهش تولید
مدیر عامل آبفای تهران در گفتگو با بازار مطرح کرد:

وعده آبی ۵ هزار میلیارد تومانی برای سال جهش تولید

مدیرعامل آبفای استان تهران از افتتاح ۵ هزار میلیارد تومان پروژه در این بخش خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود ۲.۵ تا ۳ میلیون نفر از جمعیت تهران از آبهای زیرزمینی به همراه آب‌های سطحی استفاده می‌کنند.

بازار- محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران در گفتگو با بازار گفت: تصفیه خانه ششم تهران تا اواخر خرداد امسال وارد مدار می شود که منجر به کاهش حدود ۷ درصدی برداشت آب از منابع زیرزمینی تهران و ارتقای کیفیت آب حدود یک میلیون نفر خواهد شد.

به گفته او، در حال حاضر حدود ۲۵ درصد نیاز آب استان از منابع زیرزمینی تامین و ۷۵ درصد از آبهای سطحی تامین می شود که با بهره برداری از تصفیه خانه ششم‌این سهم به حدود ۱۸ درصد کاهش پیدا می کند.

 مدیرعامل آبفای استان تهران، ارزش فعلی ‌تصفیه خانه ششم و تونل ۳۰ کیلومتری کرج به تهران را حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : برای ساخت و بهره برداری تصفیه خانه ششم به تنهایی تا کنون ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

بختیاری افزود: پروژه بسیار بزرگ تصفیه خانه فاضلاب غرب تهران (فیروز بهرام) که حدود ۲۴۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد هم بهمن امسال افتتاح خواهد شد.

به گفته او، در تهران سالانه چیزی حدود ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت تهران افزوده می شود معمولا دستگاه‌های خدمات رسان عقب تر از رشد جمعیت هستند. به عبارت دیگر با توجه به‌این رشد جمعیت تامین و حفظ کیفیت آب تهران اقدام بزرگی است که در سال‌های گذشته وزارت نیرو به دنبال آن بوده و به خوبی از عهده آن برآمده است.  

مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: در حال حاضر حدود ۲.۵ تا ۳ میلیون نفر از جمعیت تهران از آبهای زیرزمینی به همره آب‌های سطحی استفاده می کنند که با توجه به پروژه‌هایی در قرار است در سال جهش تولید به بهره برداری برسد، ‌این رقم کاهش قابل ملاحظه‌ای را تجربه خواهد کرد.

کد خبر: ۱۱٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha