۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
 نمایشگاه شانگهای تجارت خدمات چین را تقویت خواهد کرد
مدیران بازرگانی چینی اعلام کردند؛

نمایشگاه شانگهای تجارت خدمات چین را تقویت خواهد کرد

به گفته کارشناسان و مدیران بازرگانی، چهارمین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین در شانگهای که در حال برگزاری است، انگیزه رشد جدیدی را به تجارت خدمات چین تزریق می‌کند.

به گزارش بازار، به گفته کارشناسان و مدیران بازرگانی، چهارمین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین  در حال برگزاری در شانگهای، انگیزه رشد جدیدی را به تجارت خدمات چین تزریق می‌کند، زیرا نمایشگاه تجارت جهانی تامین‌کنندگان برتر خدمات را گرد هم می‌آورد تا پیشنهادات خود را به نمایش بگذارند در حالی که به عنوان یک پلتفرم کارآمد در جهت ایجاد یک پل ارتباطی بین عرضه و تقاضا عمل می‌کند.

در منطقه نمایش خدمات تجاری این نمایشگاه، بیش از ۳۰۰ شرکت از حدود ۵۴ کشور و منطقه، خدمات فرهنگی، اقتصادی، فناوری و مشاوره را به نمایش گذاشته اند.

بسیاری از شرکت ها با فناوری پیشرفته نیز آخرین راه حل های خود را مبتنی بر فناوری ها و محصولات جدید ارائه کرده که می تواند در ارتقاء صنعتی و تجارت دیجیتال به کار رود.

ژانگ ونلانگ تحلیلگر ارشد اقتصاد کلان در شرکت سرمایه گذاری بین المللی چین گفت: از آنجایی که مصرف آنلاین در بخش‌هایی مانند خرده‌فروشی، مراقبت‌های بهداشتی، آموزشی، بازرگانی و مالی به طور تصاعدی در حال رشد است، پیش‌ بینی می‌شود که تجارت خدمات دانش‌ محور مانند آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و طراحی نیز بسیار سریع رشد کند. 

شرکت حسابداری جهانی PwC که توسط بخش خدمات در حال رشد چین جذب شده است، در نمایشگاه روز جمعه اعلام کرد که هشت میلیارد یوان (۱.۲۵ میلیارد دلار) سرمایه گذاری خواهد کرد ۲۰ هزار شغل جدید در سراسر چین طی پنج سال آینده ایجاد خواهد کرد.

ریموند چائو رئیس PwC در آسیا-اقیانوسیه و چین معتقد است که چین علیرغم چالش‌های جاری جهانی به عملکرد قابل توجهی ادامه می‌دهد.

وی اظهار کرد : ما به حمایت و کمک به استراتژی‌ های ملی اصلی چین ادامه خواهیم داد تا به سمت یک نتیجه پایدار رشد و توسعه مستمر برای اقتصاد این کشور حرکت کنیم.

کارشناسان و مدیران تجاری اعلام کردند که نمایشگاه شانگهای همچنین به تسریع دیجیتالی شدن و نوآوری در تجارت خدمات کمک خواهد کرد.

هوو جیانگو نایب رئیس انجمن مطالعات سازمان تجارت جهانی چین که مقر آن در پکن است، نیز در همین راستا گفت: «با ادامه همه‌گیری، شرکت‌ها نیاز فوری به ارتقای تجهیزات و فناوری‌های خود برای سازگاری با محیط جدید دارند.

این نمایشگاه بستری را برای شرکت‌ ها فراهم می‌کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و تقاضا را با عرضه مطابقت دهند، که رشد اقتصاد دیجیتال و همچنین تجارت خدمات را تسهیل می‌کند.

ژانگ نیز از بانک سرمایه‌گذاری گفت: راه‌ حل‌ های زنجیره تامین دیجیتال در این نمایشگاه نشان داده شد که فناوری‌ های پیشرفته مانند داده‌ های بزرگ، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را ترکیب کرده و مجموعه‌ای جامع از خدمات را برای مدیریت زنجیره تامین به شرکت‌ ها ارائه می‌دهد.

وی افزود، این نمایشگاه همچنین همکاری های بین منطقه ای و ارتقاء خدمات را به همراه خواهد داشت، زیرا ارتباط بین بازیگران بخش های مختلف باعث نوآوری می شود.

برنارد جیانگ رئیس شرکت یو پی اس چین نیز اظهار کرد: این نمایشگاه بستری باز و ارزشمند برای شرکت ما فراهم کرده است تا با مشتریان در مورد تقاضاهای در حال تغییر آنها ارتباط برقرار کند.

او گفت: یو پی اس سرمایه گذاری زیادی در بازار انجام داده و حضور قدرتمندی در اینجا ایجاد کرده است. از این طریق، ما متعهد به ارائه اتصال سریع و قابل اعتماد به تعداد فزاینده ای از مشاغل چینی، اعم از بزرگ و کوچک، هستیم که به دنبال گسترش ردپای جهانی خود هستند.

کارشناسان همچنین پیش بینی کردند که تجارت خارجی چین به رشد خود ادامه خواهد داد.

مجموع واردات و صادرات این کشور ۲۲.۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و به ۳۱.۶۷ تریلیون یوان در ۱۰ ماهه اول سال جاری رسیده است.

اداره کل گمرک نیز روز یکشنبه اعلام کرد این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۹، ۲۳.۴ درصد افزایش داشته است.

صادرات در این دوره به ۱۷.۴۹ تریلیون یوان رسیده که ۲۲.۵ درصد افزایش داشته است، در حالی که واردات رقم ۱۴.۱۸ تریلیون یوان را ثبت کرده که ۲۱.۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

ژانگ یانشنگ محقق ارشد مرکز تبادلات اقتصادی بین‌المللی چین گفت: تقاضای جهانی در حال افزایش است و آشکارا از بهبود عرضه پیشی گرفته است. در چنین شرایطی، چین به لطف زنجیره کامل صنعتی و تامین و کنترل موثر بیماری همه گیر، نقش مهمی در تضمین عرضه برای بازار جهانی ایفا خواهد کرد.

اگرچه قیمت کالاها بالا است و باعث افزایش هزینه‌ها برای شرکت‌ های چینی می‌شود، اما تا زمانی که قیمت محصولات بالاتر از هزینه ثابت یا هزینه‌ای که با افزایش یا کاهش تعداد کالاها یا خدمات تولید شده تغییر نمی‌کند، به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: علاوه بر این، هنوز فضا برای شرکت های چینی در جهت کاهش هزینه ها و افزایش کارایی وجود دارد.

کد خبر: ۱۱۶٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha