۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
شیر کشویی چاقویی

شیر کشویی چاقویی

پترو ایلیا انرژی تامین کننده انواع شیرآلات صنعتی از جمله شیر کشویی؛ همچنین لوله مانیسمان (بدون درز) در رده ها و برندهای مختلف می ‌باشد.

بازار; گروه صنعت: شیر کشویی چاقویی عمدتاً برای خدمات قطع و وصل جریان و ایزوله کردن جریان در سیستم‌هایی که دارای جامدات معلق زیادی در سیال می‌باشند، طراحی شده است. استفاده از این شیر برای سیالات حاوی جامدات، سیالات چسبناک، خورنده و ساینده مناسب می‌باشد. شیر کشویی چاقویی در حالت کاملاً باز دارای حداقل اُفت فشار بوده، به سادگی عمل کرده، وزن کمی داشته و مقرون به صرفه است.

این شیر برای کار کردن در شرایط کاری سخت طراحی شده و معمولاً برای حرکت کردن در بین مایعات سنگین دارای یک تیغه تیز (دیسک تیز) می‌باشد. این شیرآلات معمولاً در کاربری‌های فاضلابی و جایی که خوردگی مساله مهمی می‌باشد استفاده می‌شوند. بنابراین علاوه بر طراحی که آن را برای سیالات حاوی جامد بهینه کرده، داشتن یک چاقویی استنلس استیل و ضد اسید باعث شده تا کمتر دچار خوردگی شده و کمتر نیاز به تعمیر و نگهداری و یا حتی تعویض داشته باشد.

شیر کشویی چاقویی فقط باید برای کاربری‌هایی استفاده شود که وضعیت شیر در آن‌ها کاملاً باز یا کاملاً بسته باشد و نباید از آن برای تنظیم جریان استفاده کرد. هرگاه سیال به دیسک کشویی نیممه بسته فشار بیاورد، دیسک دچار لرزش شده و دیسک و نشیمنگاه به مرور زمان دچار فرسایش می‌شوند. علاوه بر این شیر کشویی چاقویی به آرامی باز و بسته می‌شود تا از اثرات ضربه چکشی سیال جلوگیری شود.

شیر کشویی چاقویی

تفاوت شیر کشویی و شیر کشویی چاقویی

هم شیر کشویی چاقویی و هم شیر کشویی گُوِه‌ای هر دو برای قطع و وصل جریان مورد استفاده قرار می‌گیرند که در آن شیر کاملاً باز و یا کاملاً بسته است. به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود که از این دو شیر برای تنظیم جریان استفاده شود زیرا اگر کشویی در حالت نیمه بسته قرار بگیرد، دچار لرزش شده و نهایتاً باعث آسیب به نشیمنگاه و بدنه می‌گردد. هر دو این شیرآلات به نحوی طراحی شده‌اند که به آرامی باز و بسته شوند. هر دو این شیرها در کاربری‌هایی نظیر نفت سنگین، سیالات چسبناک غیر قابل اشتعال، فاضلاب‌ها، سیالات حاوی مواد جامد، آب آشامیدنی و ... استفاده می‌شوند.

یکی از تفاوت‌های اجزاء شیر کشویی و شیر کشویی چاقویی این است که شیر چاقویی دارای دیسکی تیز بوده تا بهتر بتواند در بین سیالات چسبناک و حاوی جامد حرکت کند. همچنین ابعاد face-toface شیر چاقویی نسبت به شیر کشویی کمتر است. در نتیجه شیر کشویی چاقویی وزن سبکتری دارد.

شیر کشویی چاقویی معمولاً در تصفیه خانه‌های فاضلاب‌ها، کارخانجات شیمیایی، معادن، کارخانه‌های سیمان و در بسیاری دیگر از کاربری‌های صنعتی استفاده می‌شود. شیر کشویی معمولاً در کاربری‌های آب آشامیدنی، خطوط توزیع و ایستگاه‌های پمپ آب آشامیدنی استفاده می‌شود.

شیر کشویی چاقویی

لوله مانیسمان

لوله مانیسمان یا لوله بدون درز از بیلت‌های گرد ساخته می‌شود و سطح آن فاقد هرگونه درز یا جوش می‌باشد. این لوله با دو روش نورد گرم و نورد سرد تولید می‌شود. لوله مانیسمان با توجه به شکل سطح مقطع به دو نوع گرد و خاص تقسیم می‌شود.

لوله مانیسمان در شکل‌های مختلفی نظیر مربعی، بیضی، مثلث، شش ضلعی و ... تولید می‌شود. حداکثر قطر لوله مانیسمان ۶۵۰ میلیمتر و حداقل قطر آن ۰.۳ می‌باشد. ضخامت دیواره لوله بسته به نوع کاربری می‌تواند ضخیم یا نازک باشد.

لوله مانیسمان با ضخامت دیواره نازک و ضخیم تولید می‌شود. این لوله معمولاً به عنوان لوله حفاری نفت، در پتروشیمی‌ها، بویلرها، یاتاقان، به عنوان لوله‌های ساختاری برای اتومبیل‌ها، تراکتورها و در صنایع هوایی استفاده می‌شود.

کاربرد لوله مانیسمان

این لوله کاربردهای زیادی دارد.

۱- این لوله از کربن استیل، فولاد ساختاری کم آلیاژ و فولاد آلیاژی (الوی استیل) ساخته می‌شود و خروجی بالایی دارد. هدف اصلی این لوله انتقال سیالات است.

۲- این لوله با توجه به نوع کاربری در سه نوع عرضه می‌شود: بر اساس ترکیب شیمیایی، بر اساس خواص مکانیکی، بر اساس تست فشار آب. در صورت استفاده از لوله‌های نوع اول و دوم برای تحمل فشار مایع باید تست هیدرواستاتیک برای آن‌ها انجام شود.

۳- کاربرد اصلی این لوله در بویلرها، نیروگاه‌ها، صنایع شیمیایی، حفاری و نفت می‌باشد.

رده لوله مانیسمان چیست؟

رده لوله مانیسمان نشان دهنده ضخامت دیواره لوله است و هر چه رده لوله بیشتر شود، ضخامت دیواره لوله نیز بیشتر می‌گردد. رده لوله می‌تواند در لوله‌های با سایزهای مختلف یکسان باشد. سایز لوله مانیسمان نیز یکی از مواردی است که باید هنگام خرید محصول به آن توجه داشته باشید و بر اساس نیازهای پروژه خود آن را تامین نمایید.

جهت استعلام قیمت لوله مانیسمان رده ۴۰ و ۸۰ می‌توانید با کارشناسان پترو ایلیا تماس حاصل نمایید.

کد خبر: ۱۱۶٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha