۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
پرداخت یارانه حمایتی به سرمایه‌گذاران خارجی در اردبیل
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل خبر داد

پرداخت یارانه حمایتی به سرمایه‌گذاران خارجی در اردبیل

اردبیل- اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: یارانه حمایتی در جذب سرمایه‌گذاران خارجی تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

محمد اهلی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: حمایت واحدهای صنعتی که پیش امکان‌سنجی آنها برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی مهیا شده با همکاری دستگاه‌های مختلف، رایزن‌های اقتصادی و بازرگانی انجام شده و هیئت‌های صنعتی و تجاری می توانند با ورود به استان اردبیل در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند.

وی تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذاران خارجی در رونق تولید، اشتغال و همچنین افزایش صادرات نقش مؤثری خواهد داشت و شرکت شهرک‌های صنعتی با هدف توسعه استان و افزایش صادرات جذب سرمایه‌گذاران خارجی را در اولویت قرار داده است.

۹۰ درصد اشتغال استان در حوزه صنایع کوچک و متوسط است
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل سقف حمایتی را در ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان و تسهیل در صدور مجوزها و همچنین معرفی سرمایه‌گذاران به آژانس‌های مشوق سرمایه‌گذاری خارجی را یادآور شد و گفت: در همه این موارد ۷۰ درصد سقف حمایت مالی از سرمایه‌گذاران انجام می شود.

اهلی فعالیت ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی را در استان یادآور شد و افزود: در همه شهرهای استان پراکندگی این شهرک‌ها و نواحی صنعتی را شاهد هستیم و در کنار آن ۸ شهرک غیردولتی نیز در نمین، اردبیل، گرمی و مشگین‌شهر فعال شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ۹۰ درصد اشتغال استان در حوزه صنایع کوچک و متوسط است و شرکت شهرک‌های صنعتی در تلاش است با ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری فعالان این عرصه را مورد حمایت جدی قرار دهد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تأکید استاندار اردبیل را بر جذب حداکثری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و حمایت همه‌جانبه از آنها یادآور شد و اضافه کرد: برنامه‌های حمایتی در ۴ حوزه توسعه صنعتی و فناوری، توسعه بازار و امور بین‌الملل، تأمین مالی و سرمایه‌گذاری و همچنین توسعه بنگاه‌ها و کارآفرینی واحدهای صنعتی ارائه می شود.

حداکثر حمایت مالی برای دانشجویان مقطع دکترا ۱۲۰ میلیون ریال است
وی بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی با برگزاری تورهای صنعتی، حضور واحدهای صنعتی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، آموزش واحدهای صنعتی و ارتقا مهارت آنها و حمایت از پایان‌نامه‌ تحصیلات تکمیلی سعی دارد وظیفه خود را انجام دهد.

اهلی حداکثر حمایت مالی را ۱۲۰ میلیون ریال برای دانشجویان مقطع دکترا اعلام کرد و ادامه داد: حمایت از دانش‌بنیان شدن واحدهای صنعتی از دیگر اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی است که در استان اردبیل شرکت‌های دانش‌بنیان می توانند از برخی مزایا در بهره‌مندی از تسهیلات صندوق نوآوری، شکوفایی، بازاریابی عمومی و تخصصی محصولات دانش‌بنیان استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل به فعال بودن کلینیک‌های کسب و کار، اخذ استانداردها و گواهینامه‌های ملی و بین‌المللی همچنین کمک به بازاریابی صنایع کوچک و تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی اشاره کرد و گفت: از طریق صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک حداکثر ۳۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه به سرمایه‌گذاران صادر می شود.

وی افزود: امیدواریم با این اقدامات و ارائه بسته‌های حمایت بیمه‌ای، کمک به ارتقا فناوری و همراهی شرکت‌های مدیریت صادرات بتوانیم در توسعه استان گام‌های جدی را برداریم.

کد خبر: ۱۱۶٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha