۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
اجازه دهید پس از ۷ سال کارخانه‌ام را افتتاح کنم
درخواست یک کارآفرین مازندرانی از مسئولان؛

اجازه دهید پس از ۷ سال کارخانه‌ام را افتتاح کنم

قائمشهر- یک فعال اقتصادی و کارآفرین مازندرانی که هفت سال برای دریافت مجوز سرگردان و بلاتکلیف است از مسئولان خواست تا اجاره دهند کارخانه اش را افتتاح کند.

مسلم اکبری در گفتگو با خبرنگار بازار از مسئولان خواست تا بگذارند پس از هفت سال کارخانه اش را افتتاح کنند و گفت: اکنون درب اقتصاد به همان پاشنه سابق می چرخد و تولیدکنندگان و کارآفرینان در بلاتکلیفی و رها شدگی به سر می بردند.

 مشاور نمونه خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران از شهرستان قائمشهر بیش از یک دهه است که در کار اسقاط خودرو به دو شیوه سنتی و مدرن مشغول فعالیت است،اما به دلیل موانع موجود در اخذ مجوزهای مربوطه، سنگ اندازی های رقبا و اطرافیان نتوانسته است آن چنان که باید فضای کسب و کار خود را بهبود بخشد.

وی افزود: تراکم بالای خودرو و دیگر ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین با تنوع کاری صنعتی و کشاورزی در استان مازندران، همچنین آمارهای بالای فرسودگی این ناوگان بزرگ موجب شد تا از سال ۱۳۸۵ به طور جدی پای به عرصه مزایده و خرید ماشین آلات صنعتی و ریسندگی بگذارم و در سال ۸۹ به این نتیجه رسیدم با دست و پا کردن یک مرکز برای خود کار کنم وتصمیم به تاسیس رسمی شرکت گرفتم.

اکبری با بیان اینکه در ادامه به شکلی جدی تر و گسترده تر کار خرید خودروهای فرسوده را در شهرهای مختلف از جمله قائمشهر، نوشهر، بهشهر و دیگر نقاط استان استمرار بخشیدم، افزود: تا اینکه در سال ۹۳ دولت وقت طی ابلاغیه ای از سنتی کاران حوزه اسقاط خودرو خواست که از قالب سنتی خارج و به شکل مدرن فعالیت کنند.

وی با استقبال از این ابلاغیه دولت وقت برای اولین بار در کشور اجرای مدرن امحا و اسقاط جامع انواع ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین حمل و نقل، صنعتی و کشاورزی را کلید زد، افزود: از سال ۹۳ پیگیر دریافت زمینی مناسب حدالامکان واقع در یکی از شهرک های صنعتی بودم و سال ها به در بسته خورده و سرانجام توانستم در جاده جویبار به قائمشهر بعد از شهرک امام خمینی، زمین مدرسه ای متروکه را از آموزش و پرورش اجاره کنم.

این کارآفرین یادآور شد: اقدامی که با استقبال اهالی و به شرط استخدام نیروهای بومی انجام شد و پیگیری ها برای دریافت مجوزهای لازم آغاز شد اما در دریافت مجوزها به مشکل خورد، طرحی که هیچ فرآیند آلایندگی خاصی نداشته و کار آن صرفا برش و پرس است با مخالفت مدیرکل وقت محیط زیست مواجه شد و پروژه را چند سال معطل نگاه داشت تا زمان مدیریت کنونی محیط زیست مجوز این مرکز چندماهه صادر شد.

مدیرعامل شرکت پاکسازان پارس پانیا با اشاره به هزینه ۷۰۰ میلیونی خود در برای ایجاد مرکز اصقاط خودرو بین سال های ۹۳ تا ۹۷ گفت: در این سال ها حتی منزل و خودروی خود را فروختم تا مرکز سرپا شود و درست در زمانی که انتظار بهبود وضعیت می رفت دچار اختلافات داخلی در شرکت و جو سازی شرکای سابق علیه خود شدم.

 وی با بیان اینکه زمین مذکور در ید آموزش و پرورش است و ما اختیاری برای تغییر کاربری یا فروش آن نداریم، گفت: مکان مذکور اجاره ای است، هیچگاه به دنبال تغییر کاربری زمین نبوده ام و از همان ابتدا نیز به طور جدی برای انجام کار اسقاط خودرو ورود کردم، در این ۷ سال نیز سالانه ۱۲ میلیون تومان اجاره بها پرداخت می کنم.

مدیرعامل شرکت پاکسازان پارس پانیا با اظهار اینکه کارآفرین نباید دغدغه مند و لنگ امضای یک مدیر یا مسئول باشد، گفت: درخواست من از مسئولان و شرکا این است که شرایط موجود اقتصاد کشور را درک کنند با صبوری بیشتری از کارآفرینان و تولیدکنندگان حمایت کنند، اگر از واحد ما حمایت می شد می توانستیم ۳۰ نیروی خود را به ۳۰۰ نیرو افزایش دهیم.

وی ادامه داد:من از مسئولان هیچ چیز نمی خواهم، نه وام و نه امکانات، فقط کمک کنند من این مرکز را پس از هفت سل دوندگی های بی خود افتتاح کنم و امید است با روی کار آمدن دولت مردمی آیت الله رئیسی، مسائل تولید کنندگان و کارآفرینان مرتفع شود و به زودی شاهد بهبود فضای کسب و کار و توسعه اقتصاد کشور باشیم.

کد خبر: ۱۱۶٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha