۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
انجام ۱۵۰۰ پرواز در فرودگاه اردبیل | ۲ ایرلاین در نوبت تأیید هستند
مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل:

انجام ۱۵۰۰ پرواز در فرودگاه اردبیل | ۲ ایرلاین در نوبت تأیید هستند

اردبیل- قصابی، مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل گفت: در هفت ماهه امسال یک‌هزار و ۵۰۰ پرواز در فرودگاه استان انجام شده است.

محمد قصابی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: فرودگاه اردبیل به شکل هفتگی شاهد انجام ۶۰ پرواز به مقصد تهران، مشهد و اهواز است و ما به دلیل شرایط خاص پروازهای اهواز را تا اطلاع ثانوی کنسل کردیم.

وی بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل را در سه سال اخیر یادآور شد و تصریح کرد: قرار بود عملیات بهسازی در ۱۵ ماه انجام شود اما به دلیل مشکل به وجود آمده در خرید دستگاه کمک ناوبری، سیستم روشنایی و آیلس کت ۲ راه‌اندازی باند اصلی فرودگاه با تأخیر روبه‌رو شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: با وعده‌ای که شرکت داخلی در تأمین تجهیزات کمک ناوبری و آیلس کت ۲ داده، پیش‌بینی می کنیم تا آخر آذرماه این باند آماده بهره‌برداری شود.

قصابی وجود دو باند اصلی در فرودگاه اردبیل و سه سالن ترمینالی را یادآور شد و افزود: واحد عملیات ایمنی، آتش‌نشانی، امداد و نجات، فنی و... در طول سال تلاش می کنند تا پروازی امن و ایمن در فرودگاه اردبیل انجام شود.

کاهش ۶۰ درصدی تأخیر و کنسلی پروازها
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در هفت ماهه امسال با انجام یک‌هزار و ۵۰۰ پرواز در فرودگاه اردبیل ۱۰۰ هزار مسافر هوایی در این فرودگاه جابجا شدند.

قصابی اضافه کرد: با راه‌اندازی باند اصلی و تجهیز این باند به امکانات استاندارد و مناسب ۶۰ درصد تأخیر و کنسلی پروازها کاهش یافته ولی در از بین بردن کنسلی ها به صورت کامل و قطعی با توجه به شرایط آب و هوایی و استقرار فرودگاه اردبیل کار خاصی نمی توانیم انجام دهیم.

وی آسفالت باند اصلی فرودگاه را از نوع پلیمری و همچنین خرید سیستم یخ‌زدایی را در این فرودگاه یادآور شد و بیان کرد: به دلیل مه‌آلود بودن و شرایط جوی خاص فرودگاه اردبیل عمده شرکت‌های هواپیمایی راغب به برقراری پرواز نیستند و ما مدام با خواهش و تمنا از شرکت‌های هواپیمایی سعی می کنیم انجام پروازها را داشته باشیم.

قصابی ادامه داد: در کنار احداث آشیانه در فرودگاه اردبیل، دغدغه اهالی این استان راه‌اندازی ایرلاین اختصاصی استان بوده که دو مورد تقاضا و درخواست در این زمینه به شورای عالی هواپیمایی ارائه شده که امیدواریم هر چه سریعتر هر دو شرکت مجوز لازم را دریافت کنند.

تکمیل سیستم روشنایی فرودگاه پارس‌آباد در مرحله انجام است
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور در کنار تکمیل باند اصلی فرودگاه، تجهیز روشنایی و دستگاه آیلس کت ۲ درخواست خرید سیستم یخ‌زدایی را دادیم که در سال آینده می توان در فصل برودت از این دستگاه استفاده کرد.

قصابی در مورد فرودگاه پارس‌آباد نیز تصریح کرد: سیستم روشنایی فرودگاه پارس‌آباد و جایگاه سوخت‌گیری در مرحله انجام است و شرکت نفت در تجهیز مرکز سوخت‌گیری و امکانات مدرن همکاری لازم را انجام خواهد داد.

مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل استقبال از برقراری پرواز به مقاصد مختلف را از فرودگاه اردبیل یادآور شد و گفت: در کنار انجام پرواز به شهرهای جنوبی کشور، امیدواریم امکان برقراری پرواز به کشورهای حاشیه خلیج فارس، ترکیه، آذربایجان و سایر کشورهای همسایه فراهم آید.

کد خبر: ۱۱۶٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha