۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
 مخالفت شش درصدی املاکی ها با آمار وزارت مسکن؛ افزایش قیمت ۲ درصد بود نه ۸ درصد
در گفتگو با رییس اتحادیه مشاوران املاک مطرح شد

مخالفت شش درصدی املاکی ها با آمار وزارت مسکن؛ افزایش قیمت ۲ درصد بود نه ۸ درصد

رییس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه این روزها فروشنده های مسکن به آینده بازار مسکن با تردید نگاه می کنند و منصرف می شوند گفت:رشد قیمت مسکن در اسفند ۲ درصد بود.

 بازار_ مسکن همانند سایر بازارهای موازی در اسفند ماه می توانست دارای یک بازار پر نوسان باشد. سابقه و تاریخ همواره نشان داده که قیمت مسکن در اسفند ماه از یک رشد نسبی برخوردار می شود و ترس از رشد قیمت در سال آینده باعث می شود تا در اسفند ماه میزان مراجعات به بنگاههای مسکن و در نتیجه میزان معاملات افزایش می یابد.

اما امسال بازار مسکن تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا تا حدود زیادی میزان معاملات را کاهش داد بطوریکه دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در تازه ترین گزارش خود در حالیکه همه را متعجب کرده بود اعلام کرد میزان معاملات در اسفند ماه کاهش بیش از سه هزار فقره ای داشت اما قیمت مسکن روند صعودی خود را در ادامه رشد قیمت در بهمن ماه باز هم ادامه داد و از مرز ۱۵ میلیون تومان در هر متر مربع عبور کرد.

دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در حالی سه روز پیش گزارش کرد که متوسط قیمت مسکن در تهران در اسفند ماه با ۸ درصد رشد نسبت به بهمن ماه به ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید که تمامی متقاضیان خرید و فروش مسکن از این گزارش متعجب شده و جا خوردند.

اما مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک این گزارش را رد کرده و اعلام می کند ما که کف بازار هستیم این رشد قیمت مسکن را حس نمی کنیم. خسروی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار در پاسخ به این سوال که آیا رشد ۸ درصدی قیمت مسکن در اسفند ماه را که وزارت راه و شهرسازی منتشر کرده صحت دارد یا خیر گفت:ما که کف بازار مسکن هستیم این رشد قیمت آنهم تا ۸ درصد را حس نمی کنیم.

رییس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد:این روزها فروشنده ها با تردید به آینده بازار مسکن از تصمیم قطعی برای فروش می ترسند پس به نظر می رسد انتشار اینگونه گزارشها نمی تواند صحت داشته باشد.

او معتقد است که رشد ۸ درصدی قیمت مسکن به هیچ وجه نمی تواند درست باشد و در خوشبینانه ترین حالت آن هم مربوط به برخی مناطق می توان رشد قیمت مسکن را حدود ۲ تا ۳ درصد عنوان کرد.

خسروی تاکید کرد:آمارهای استخراج شده از سوی برخی اعضای اتحادیه املاک نشان می دهد که فروشنده ها از ترس آینده نامشخص بازار مسکن و شیوع ویروس کرونا از فروش منصرف می شوند پس دادن اینگونه آمارها نمی تواند کمکی به بازار مسکن کند.

وی با اشاره به اینکه قطعا هر چقدر فیمت مسکن بالاتر برود رکود بیشتری بر بازار مسکن حاکم خواهد شد گفت:مشاوران املاک علاقه ای به بالا بردن قیمت ندارند چرا که وقتی خرید و فروش راکد شود املاکی ها نیز حق کمیسیون دریافت نخواهند کرد پس مشاوران املاک دوست دارند قیمت مسکن ثبات داشته باشد.

کد خبر: ۱۱٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها