۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
تشریح نحوه محاسبه حق بیمه یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی

تشریح نحوه محاسبه حق بیمه یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی

رییس کمیته اشتغال و کارآفرینی کمیسیون اجتماعی مجلس، به تشریح نحوه محاسبه حق بیمه یک میلیون و دویست هزار کارگر ساختمانی و تعیین ضرایب مختص به هر شهر در کمیته ملی که به این منظور تشکیل خواهد شد، پرداخت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اصغر عنابستانی، در تشریح روند بررسی طرح اصلاح ماده(۵) قانون بیمه کارگران ساختمانی(شور دوم) در نشست امروز(یکشنبه ۱۶ آبان ماه) این کمیسیون، گفت: کلیات این طرح در صحن مجلس تصویب شده بود و جزییات آن نیز در چند جلسه کمیسیون و در کمیته‌های تخصصی مربوطه نیز مورد بررسی قرار گرفته بود.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس‌ شورای اسلامی، ادامه داد: آنچه امروز مصوب شد این است که بین ضریب یک تا ۱۵ از درصدی از حداقل حقوق کارگران برای هر متر مربع ساختمان به بیمه کارگران ساختمانی اختصاص داده می شود یعنی تاکنون ما درصدی را از پروانه ساختمانی برای بیمه کارگران ساختمانی درنظر می‌گرفتیم الان درصدی از حداقل حقوق کارگر را بر اساس یک ضریبی بین پایین‌ترین نقاط که روستاها با ضریب یک هستند و بالاترین ضریب که ۱۵ است محاسبه می‌کنیم و ضریب شهرهای مختلف کشور هم در یک کمیته ملی مشخص شده و بر اساس آن حق بیمه از کسی که ساختمان می‌سازد، دریافت می‌شود.

وی تصریح کرد: البته ما تامین اجتماعی را مکلف کردیم که ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی در نوبت را به جمعیت کارگران ساختمانی بیمه شده اضافه کند و بیمه ۸۰۰ هزار کارگری که فعلا تحت پوشش هستند هم پایدار شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: امیدواریم بر اساس مصوبه امروز کمیسیون در سال ۱۴۰۱ تعداد یک میلیون و دویست هزار نفر کارگر ساختمانی به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار گیرند که ۷ درصد حق بیمه را خود پرداخت می‌کنند و ۲۰ درصد هم از این محل تامین می‌شود.

رییس کمیته اشتغال و کارآفرینی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: این کار بزرگ حاصل بررسی مدت طولانی این طرح در این کمیسیون و کمیته‌های تخصصی مربوطه بود که در نهایت به نتیجه رسید و گزارش آن برای ارائه در صحن ارسال می‌شود.

کد خبر: ۱۱۶٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha