۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
معدن‌داری فولادمبارکه اصفهان مانع فعالیت تولیدکنندگان سنگ‌آهن
مشاور کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان مطرح کرد؛

معدن‌داری فولادمبارکه اصفهان مانع فعالیت تولیدکنندگان سنگ‌آهن

اصفهان - بصیری؛ مشاور کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان گفت: سهم تولید سنگ آهن در فرآیند تولید فولادمبارکه اصفهان مشخص نشده و این مجتمع به سمت معدن‌داری پیش می‌رود.

احمدرضا بصیری در گفت‌وگوبا خبرنگار بازار، با بیان اینکه نگاه ویژه به فولاد مبارکه و مشخص نبودن سهم‌ها در تولید سنگ آهن به ضرر تولیدکنندگان تمام شده است، اظهار داشت: در دوره استانداری گذشته با دستور استاندار وقت خروج حتی یک کیلیوگرم سنگ آهن ممنوع شد که مجتمع فولادمبارکه اصفهان به سمت معدن‌داری حرکت کرده و معاونت معدنی خود را فعال کرده است.

وی تصریح کرد: این رویه باعث ضرر و زیان به تولیدکنندگان سنگ آهن در اصفهان شده است و باید سهم تولید سنگ آهن با فرآیند تولید فولادمبارکه مشخص شود که البته گفته می‌شود در دنیا سیستم عمودی وجود ندارد و باید افقی صورت گیرد.

فراهم کردن بستر حمل و نقل بین المللی در صنعت سنگ
مشاور کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: نیازی به ممنوع کردن این قضیه نبود و با متعادل کردن قیمت‌ها این مسئله قابل رفع است، زیرا قیمت گذاری نکردن مواد به ویژه در سنگ‌آهن باعث مشکلات می‌شود و بخش عمده آن در بورس در حال درست شدن است.

وی با بیان اینکه مشکلات حمل و نقل از دیگر چالش‌های بزرگ صادرات سنگ اصفهان است، خاطر نشان کرد: مزیت حمل و نقل زمینی در امر صادرات بسیار تاثیرگذار است و باید از طریق ورود وسایل حمل ونقل کشورهایی مانند ترکیه از عرصه حمل ونقل بین المللی استفاده کرد در غیر این صورت اگر در انحصار باشیم رونقی ایجاد نمی‌شود.

ظرفیت صادارت سنگ‌های گرانیتی وسیلیسی در اصفهان
بصیری تمایل به سنگ‌های گرانیتی و سیلیسی را بیشتر از گذشته دانست و افزود: در استان اصفهان ظرفیت صادارت سنگ به ویژه در حوزه سنگ‌های گرانیتی با وجود محدودیت منابع قابلیت رشد روزافزون دارد و از سویی دیگر تقاضا برای تولیدات حجمی و هنرسنگ با توجه به ارزش افزوده زیادی که دارد مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تقاضای سنگ به صورت بلوک در دنیا کاهش داشته و در مقابل زمینه برای صادرات سنگ‌های فرآوری‌و نیمه فرآوری‌شده و سنگ‌های نازک فراهم آمده است که این امر ضرورت تولید این نوع سنگ‌ها و روی‌آوری به این سمت را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۱۱۶٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha